החברה להגנת הטבע: חניון ככר רבין יצור לעירייה גירעון של 6.5 מ' דולר

סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית, דורון ספיר, אמר ל"גלובס" כי כדאי לחברה להגנת הטבע להתעסק בטבע ולא בתוכניות תחבורה. "ראוי שהחברה להגנת הטבע תשאיר את נושאי התחבורה והמימון למי שבאמת מבין בכך וידאגו לשמור על הטבע", אמר

בזמן הקרוב צפויה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לדון בהתנגדויות לתוכנית כיכר רבין - הקמת חניון תת-קרקעי בעומק חמש קומות עם 2,000 מקומות חניה.

החברה להגנת הטבע בתל-אביב ביצעה בחינה כלכלית של כדאיות הפרויקט לאור הוצאותיו והכנסותיו הצפויות, ובה התברר כי בעקבות הפעלת הפרויקט ייווצר לעירייה גירעון של 6.6 מיליון דולר בתום שלב המימון.

לטענת החברה להגנת הטבע, הבדיקה בוצעה על בסיס הנחות יסוד אופטימיות - תחזית התפוסה בשעות היום של 81%, ו-250 מנויים בשעות הלילה.

תרחישים נוספים שנבדקו מנבאים גירעון גדול יותר - עד 20 מיליון דולר: הפעלת מחיר מבצע של 16 שקל ליום, כנהוג במרבית חניוני "אחוזות החוף", בהנחה שינוצל ע"י 10% מבאי החניון, יביא לגירעון של 11.1 מיליון דולר; רכישת מנויים לעובדי העירייה יביא לגירעון של 19.2 מיליון דולר; שינוי ביחס כניסה בין תושבים למבקרים יומיים ב-10%, יביא לתוספת גירעון של 1.8 מיליון דולר.

בחברה להגנת הטבע טוענים, כי הבדיקות הכלכליות שנעשו, מחזקות את הטענה בדבר הבעייתיות של הפרויקט, במיוחד כאשר כסף ציבורי רב יושקע באיזור בבניית הרכבת הקלה.

מנהל החברה להגנת הטבע בתל-אביב, מומו מהדב, אמר כי "התוכנית המוצעת לכיכר רבין מבזבזת כסף ציבורי, בגישה הפוכה ומיושנת, כאילו שעוד כמה מקומות חנייה הם הפתרון לתחבורה בעיר גדולה. יש לבחון שוב את התוכנית ונחיצותה".

סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית, דורון ספיר, אמר ל"גלובס" כי כדאי לחברה להגנת הטבע להתעסק בטבע ולא בתוכניות תחבורה. "ראוי שהחברה להגנת הטבע תשאיר את נושאי התחבורה והמימון למי שבאמת מבין בכך וידאגו לשמור על הטבע", אמר.

מהנדס העיר, דני קייזר אמר, כי "אנחנו עוסקים בתכנון והשיקולים הם בראש ובראשונה תיכוניים. אנחנו רואים בתכנון לא רק רווח כלכלי. כאשר גירעון החנייה כה גדול, אנו חייבים לתת לכך את תשומת הלב. יחד עם זאת, אם יתגלה, כי הפרויקט אינו כלכלי, השוק יאמר את שלו והעירייה תחליט אם היא רוצה לממן אותו".