אירגון נפגעי פעולות האיבה יבקש מהמינהל קרקע בחינם

אירגון נפגעי פעולות האיבה יבקש ממועצת מקרקעי ישראל להקצות לו, בחינם וללא מכרז, מתחם במרכז הארץ, להקמת בנין מרכזי לפעולותיו - כך מודיעים נשיא הארגון שמואל פלאטו-שרון, יו"ר הארגון יהושע כהן והיועץ המשפטי עו"ד דוד מנע.

האירגון, שלדבריו הוא הגוף היציג של 15 אלף נפגעי פעולות הטרור ובני משפחותיהם, מבקש לבנות על המתחם בנין בדומה לבית הלוחם, של נפגעי צה"ל, שישמש בעיקר לשיקום אלפי פצועי הטרור. האירגון מתכנן לבנות על המתחם בית גיל הזהב לקשישים שבין נפגעי הטרור, מרכז תרבות וחברה, חוות רכיבה טיפולית, בריכות שחיה ומתקני ספורט.

ההשקעה בבניית הבניין נאמדת במיליוני דולרים, גם אם וכאשר יקצה המינהל את המגרשים ללא תשלום. פלאטו-שרון אמר, כי יגייס תורמים בארץ ובחו"ל למימון הקמת הבניין. הבנייה תהיה בשלבים, בהתאם לסכומים שיגויסו.

האירגון מסתמך בבקשתו, בין היתר, על תקדים ממאי 1999, שבו אישרה מועצת מקרקעי ישראל להקצות לארגון הנכים הכללי, ללא תשלום, מתחם בן 300 דונם במושב קדימה, לבניית בניינים ביעוד דומה (הבנייה עדיין לא החלה). ההקצאה אז נעשתה בהמלצת שר העבודה והרווחה דאז, אלי ישי, ובאישור מאיר שיטרית, שהיה אז שר האוצר.