תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"לתעשייה המקומית יש תרומה חשובה לחיזוק הקהילה ולחוסנה של המדינה"

לדברי פני קימלמן, משנה למנכ"ל אסם-נסטלה, התעשייה הישראלית ממוקמת ברובה בפריפריה ומשמשת עוגן מרכזי לתעסוקה ולהתפתחות הערים והקהילות • לקבוצת המזון מפעל גדול בשדרות המעסיק למעלה מ-500 עובדים • כחלק מהמאמץ לחיזוק התעשייה הישראלית בכלל ובשדרות בפרט, הקימה אסם-נסטלה קרן שתסייע להכשרת תושבי העיר במקצועות טכנולוגיים מתקדמים

מפעל אסם שדרות / צילום: מיכה לובטון
מפעל אסם שדרות / צילום: מיכה לובטון

הכתבה בשיתוף אסם-נסטלה

מה יותר ישראלי מלהתרווח על הספה בסוף היום עם שקית במבה או ביסלי? כנראה שלייצר את אותם חטיפים תחת מטחי טילים, במפעל הממוגן של אסם-נסטלה בשדרות. זוהי המציאות המורכבת שבה עובדים למעלה מ-500 עובדי המפעל כבר שנים, כדי להבטיח שמוצרי המזון של אסם יגיעו לכל בית בישראל באופן סדיר. אולם ב-7 באוקטובר, שדרות עצרה מלכת, ואיתה גם שבתו מכונות המפעל. במתקפת הטרור הברברית נרצחו, נחטפו ונפגעו עובדים ובני משפחותיהם. הטראומה היתה קשה. למרות זאת, ברגע שאפשר היה לשוב לעבודה בבטחה, בתוך ארבעה ימים בלבד, מפעל אסם-נסטלה בשדרות חזר לפעול.

"היו לא מעט עובדים שעברו חוויות טראומטיות וראו מחבלים ברחובות, אבל מספר ימים אחרי האירועים - הם חזרו לייצר. החוסן שלהם היה פשוט מעורר הערצה", מספר פני קימלמן, משנה למנכ"ל אסם-נסטלה וסמנכ"ל משאבי האנוש.

החזרה של המפעל אסם-נסטלה לפעילות היתה אחד הסימנים הראשונים לכך ששדרות "נוע תנוע" גם אחרי המכה האנושה שספגה ב-7 באוקטובר. בדומה למפעל אסם-נסטלה, מפעלי תעשייה רבים אחרים ממוקמים בגבולות המדינה ומשמשים עוגן מרכזי לתעסוקה ולהתפתחות הערים והקהילות.

"התעשייה הישראלית ממוקמת ברובה בדרום ובצפון ויש לה תרומה חשובה לחיזוק הקהילות בפריפריה הגיאוגרפית של המדינה. זה נכון בימי שגרה וביתר שאת בימים אלה", אומר קימלמן. "המלחמה הוכיחה לנו עד כמה תעשייה מקומית חזקה ואיתנה חשובה לחוסנה של המדינה. הקונספציה שאין חשיבות לייצור מקומי ושיש לעודד את היבוא גם על חשבון התעשייה הישראלית, היא עוד אחת מאלו שראויות להיבחן מחדש בעקבות אירועי השנה האחרונה. זה נכון לגבי התעשייה המקומית בכלל ולגבי תעשיית המזון בפרט. המשק הישראלי חייב להיות ערוך לספק מזון לתושבי המדינה גם בתקופת חירום. רוב מפעלי המזון הם מפעלים חיוניים וחשוב לתת להם את כל התמיכה, גם בהיבט של עידוד השקעות בתעשייה, יצירת מקורות תעסוקה לתעשייה, וגם בחיזוק החינוך הטכנולוגי".

מפעל אסם שדרות / צילום: מיכה לובטון
 מפעל אסם שדרות / צילום: מיכה לובטון

הזדמנויות קריירה חדשות

באסם-נסטלה סימנו את טיפוח החינוך הטכנולוגי כאחד המפתחות לשמירה וקיומה של תעשייה מקומית חזקה, לרווחת המדינה כולה. קימלמן מספק את הרציונל לכך: "בעבר היו המון תיכונים עם מגמות טכנולוגיה ובתי ספר מקצועיים, אך בשנים האחרונות, החינוך הטכנולוגי דעך וכיום קיים מחסור אדיר בעובדי טכנולוגיה לתעשייה. טכנולוגיה זה לא רק הייטק ותכנות אלא גם מהנדסי תעשייה וניהול, מהנדסי מזון, מהנדסי כימיה, טכנאים, עובדי אבטחת איכות. אם ישראל רוצה שתהיה לה תעשייה מבוססת, היא חייבת לטפח את החינוך הטכנולוגי. הטכנולוגיה היא עמוד התווך לחוסנה של התעשייה הישראלית".

הכשרות למקצועות הטכנולוגיה בתעשייה - לפרטים נוספים על קרן 'אסם שדרות' הקליקו כאן>>

כחברה המחוייבת לקידום החינוך הטכנולוגי באסם מבצעים צעדים לטובת הנושא. אחת ההחלטות הראשונות שהתקבלו בקבוצת המזון בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר וכתגובה להם היתה להקים את קרן "אסם שדרות", שתשקיע מיליוני שקלים בחינוך טכנולוגי ובפיתוח התעשייה בעיר.

הקרן פועלת בשיתוף עיריית שדרות ומוסדות אקדמיים בדרום, במטרה ליצור הזדמנויות קריירה חדשות לתושבי העיר. הקרן מעניקה עשרות מלגות לימוד בכל שנה לסטודנטים שמתכננים ללמוד לימודי הנדסה וטכנולוגיה ולהשתלב בתחום התעשייה באזור הדרום, ומציעה מסלול הכשרה ייחודי, "מלימודים לתעשייה" שמו, אשר משלב התמחות מקצועית לסטודנטים משדרות במפעלי הדרום. הקרן אף כוללת תכנית מלגות במוסדות אקדמיים, קורסים מקצועיים ותכניות לימודי תעודה לטכנאים/הנדסאים.

בין היתר, בעקבות הקמת הקרן הוקם מסלול הכשרה לטכנאים בשיתוף מכללת ספיר ובימים אלה נפתח, בשיתוף המכללה האקדמית באר-שבע, המחזור הראשון של קורס מפעילי מכונה, שיכשיר עשרות עולים חדשים במקצוע טכנולוגי.

"המטרה שעמדה לנגד עינינו כשהקמנו את קרן 'אסם שדרות' היתה לא רק לחזק את התעשייה אלא גם לחזק את העיר שדרות, אחרי הפגיעה הקשה שספגה באירועי ה-7 באוקטובר", מסביר קימלמן. "אנו מבקשים לדאוג לכך ששדרות תפרח ותשגשג עוד יותר מבעבר ולהביא אליה תושבים, לא רק קיימים - אלא דורות שלמים של צעירים שישתקעו בדרום וביישובי העוטף וייבנו בהם עתיד פרודוקטיבי, יצרני ואיכותי. אנחנו רוצים להעביר מסר של תקווה לדור הצעיר בשדרות, לאפשר לילדי העיר להכשיר את עצמם בתחומים הנחוצים ביותר לתעשייה בישראל. חילקנו מלגות לשנת הלימודים הנוכחית ובימים אלה מתקיימת ההרשמה לקבלת המלגות לשנת הלימודים הבאה".

באסם-נסטלה ממתינים בזרועות פתוחות לסטודנטים שירצו להשתלב בעבודה בתום הלימודים (ואף במהלכם), אך קבלת המלגה אינה מותנית בהתחייבות של הסטודנטים לעבוד במפעל לאחר הלימודים.

לדאוג למעטפת כוללת

קימלמן מביע תקווה שהקמת הקרן תהיה סנונית ראשונה ושאחריה יבואו יוזמות נוספות. "יש לנו עם נהדר ויש הרבה ישראלים שרוצים לעבור לגור בשדרות ובעוטף דווקא עכשיו, אחרי האסון הנורא. זו ציונות אמיתית, אבל לשם כך דרושים ליווי ותמיכה, גם של המגזר העסקי וגם של המדינה".

לדבריו, אסם מקיימת שיח בנושא עם מדינת ישראל ובקבוצת המזון הביעו את עמדתם כי אם רוצים לחזק את יישובי העוטף, צריך לדאוג למעטפת כוללת, גם לתושבים הקיימים וגם לכאלו חדשים המעוניינים להגיע. "יש צורך בשילוב ידיים של כל הגורמים במשק ובליווי בכל הרבדים. התושבים הקיימים והחדשים מביאים את הציונות, את החזון, אבל כדי שיישארו, יש צורך בסיוע ובתמיכה ראשונית במגורים, בחיי קהילה, בחינוך הטכנולוגי ובתעסוקה. המגזר העסקי מרים את הכפפה, והקרן היא דוגמה לכך. אנחנו נדאג לתעסוקה ולהשקעות, אבל חשוב שגם המדינה תתגייס. אחד הלקחים מה-7 באוקטובר הוא הצורך להזניק את התעשייה קדימה בעיקר בדרום ובצפון".

הכשרות למקצועות הטכנולוגיה בתעשייה - לפרטים נוספים על קרן 'אסם שדרות' הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988