כשני עשורים חלפו מאז מכרו חברי אגד את השליטה בחברת נצבא לידי קובי מימון, בעסקה אומללה שנועדה לממן את פדיון מניות החברים • כעת, עסקה שאמורה לעשות תיקון פיננסי ולהזרים מיליוני שקלים לכל אחד מהם נתקלת במכשולים שונים, שכבר "עלו" להם בכמיליארד שקל
מנכ"ל אגד אבי פרידמן שיגר מכתב לבעלי המניות בו ציין כי הצעת קבוצת מגדל-קרסו-אלומה שרצתה לרכוש את החברה בשווי של 5.6 מיליארד שקל, "מסוכנת יותר" משום שלא ניאותה לשלם דמי רצינות של 15% • אגד מתקדמת עם הצעת קיסטון שמעניקה לה שווי של 4.77 מיליארד שקל
קבוצת מגדל-קרסו-קרן אלומה מתנגדת לדרישת אגד לתשלום מיידי של 15% מסכום הצעתן - כ-420 מיליון שקל: "הודעתכם מהווה שינוי בתנאי העסקה ואינה מקובלת על קבוצתנו" • אם יחולו שיבושים בעסקה, עשויה הקבוצה השנייה בהובלת קרן קיסטון לזכות במכרז
הסכום שקבוצת מגדל-קרסו-קרן אלומה הציעה לשלם עבור מחצית ממניות אגד הפתיע גם את מנהלי חברת התחבורה הציבורית, הדורשים תשלום מיידי של 15% מהסכום • הסכום שיקבל כל חבר אגד ממימוש מלוא החזקותיו בחברה יעמוד על כ-4.2 מיליון שקל ברוטו, בעוד שהמדינה צפויה לגזור קופון של כ-1.4 מיליארד שקל מכספי המכירה
ההצעה של מגדל-קרסו-אלומה עמדה על רכישת חצי ממניות אגד לפי שווי של 5.62 מיליארד שקל לחברה • ההצעה של קרן קיסטון הגיעה למקום השני במכרז
לפי העתירה, שפיר בעלת זכויות ביותר מ-4 תחומי תשתית חיונית ובאמצעות 10 רישיונות וחוזים • לטענת העותרים, הקצאת הקו הכחול לשפיר בנוסף אליהם "תביא להעצמה משמעותית ומסוכנת של הריכוזיות הכלל-משקית של שפיר"
עשר קבוצות של חברות מתחומי הנדל"ן והרכב מתמודדות במכרז ל־50 אחוז מהחברה, שמוערך בלמעלה מ־2 מיליארד שקל • לקבוצה שתזכה מחכה ירושה קשה של הסכמי שכר והעסקה קשיחים, אבל בענף בונים על צמיחה משמעותית של התחבורה הציבורית בשנים הקרובות
כל הזוכים במכרז, שהיקפו 200 אוטובוסים בשווי של מאות מיליוני שקלים, הם מותגי אוטובוסים מתוצרת סין, ובהם BYD ,HIGER וגולדן דרגון
נתן פורמן, לשעבר מנהל אגף המשק באגד, מואשם בקבלת שוחד בסך של כ-5.5 מיליון שקל מחברת EvoBus GmbH הגרמנית וכן בעבירות מס בהיקף של 26 מיליון שקל ועבירות הלבנת הון • סנגוריו: "פורמן כופר באישומים ומאמין בחפותו המלאה"
האוטובוס משיג טווח של עד 280 ק"מ בין טעינות וייבחן ייבואו לישראל
המכרז העניק עדיפות לאוטובוסים מהרכבה מקומית • לראשונה יצוידו כל האוטובוסים ב"מפרט קורונה"
שיחה שנעה בין האישי למקצועי עם אבי פרידמן, יו"ר ומנכ"ל אגד, על קריירת הכדורגל שהופסקה, ההנחיות המשתנות אחרי הסגר, הפגיעה בהכנסות והפתיחה המחודשת של בית הספר לנהגי אוטובוס בזכות הקורונה
(עדכון) - ועד הנהגים של אגד תעבורה ישבית את התחבורה הציבורית ל-10 שעות בנתניה, מעלה אדומים, מבשרת ציון וגבעת זאב וכן בקווים רבים בירושלים ובעוטף בנימין, במחאה על תנאי ההעסקה של הנהגים • לדברי הוועד, ההנהלה מסרבת להיענות לדרישות דוגמת תוספת סיכון בגוש עציון
בעקבות ההסכמה הגורפת של חברי הקואופרטיב להפרטת החברה, החל הליך למינוי בנק השקעות שינהל את המכירה • החברה החדשה תתמקד בכניסה לתחום הפעלת הרכבות הקלות • המרוויחים הגדולים מהמכירה: אגד ו־1,300 חברי הקואופרטיב; והציבור? הוא עשוי ליהנות, אבל זה ייקח זמן
נאמני התמח"ת ביקשו לחלק דיבידנד לנצבא בסך 78 מיליון שקל בשל היותה נושה של החברה ובעלת מניות בה • ביהמ"ש אישר את הבקשה בכל הנוגע להיותה של נצבא נושה, אך קבע כי עיקרון השוויון אינו מאפשר להורות על חלוקה של דיבידנד הנובע מהיותה בעלת מניות בחברה, ולכן סכומו פחת
לטענת אגד ודן, לולא התנהלותה של נצבא, לא היה צורך בהליך הקפאת ההליכים של החברה, והיו נחסכות ההוצאות הגבוהות שהוצאו בעקבותיו • השופט בנימין ארנון דחה את הבקשה תוך שהוא מצביע, בין היתר, על כך שאגד ודן "התעוררו מאוחר", ואף הצביע על כך שבזמן אמת טענה אגד אחרת
אוטובוסיםגיל דויטשמגדל ביטוחמיזוגים ורכישותמכרזמשרד התחבורהנבות ברקיסטוןרוני בירםתחבורה ציבורית