כמות הקורקינטים והאופניים החשמליים, השיתופיים והפרטיים, עולה בקצב מסחרר ולא נעשים צעדים שנועדו להתמודד עם הסכנות שטמונות בשימוש בהם • קיים צורך מידי לבחון את תכנון הכלים עצמם ולשקול הטמעת שינויים שיהפכו את הרכיבה לבטוחה יותר - זה בנפשנו
אלונה גלבוע (51), אם לשתי ילדות • מייסדת "טיולילה" בתל אביב על אופניים • "קיבלתי דמי אבטלה ומענקים, אבל ייתכן שאצטרך להחזיר אותם" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז
אמיר רוקמן (40) נשוי ואב לשלושה מגבעת ישעיהו • בעלים של Bike Jerusalem ו-Rent a bike Israel • "אני יכול להגיד לך שיש לי הזמנות לאוקטובר-נובמבר ואפילו קיבלתי כבר מקדמות" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז
טל ברנוח, מייסד ושותף מנהל בקרן ההון סיכון דיסרפטיב, מספר על המסורת שלו בכל שבת בבוקר: "העובדה שיש קבוצה של חברים שמלווה אותך לאורך החיים היא תמצית החברות הישראלית" • מה ישראלי בעיני, פרויקט מיוחד
התאונה הקטלנית ברחוב המסגר היא הרבה יותר מצלצול השכמה לחייב את ראשי הרשויות לחשב מסלול מחדש ולהכשיר מסלולים בטוחים לרכבים דו-גלגליים ועל הדרך לשחרר את כולנו מהפקקים
דן סרוסי, בן 29, בעלים של מותג אופניים בייצור עצמי • עובד לבד ומחפש כעת עובד נוסף • "בכל העולם תעשיית האופניים נמצאת בנסיקה מטורפת" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז
לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2020 הייתה עלייה במספר תאונות הדרכים בהן היו מעורבים קורקינטים, ונרשמו יותר הרוגים - למרות הסגרים, התכנסות בבתים ויציאה למקומות העבודה בשיעורים פחותים • מנכ"לית הרלב"ד: "במרץ נציג תוכנית שמטרתה לצמצם 50% בתאונות הדרכים עד שנת 2030"
בית המשפט העליון קבע בהחלטה תקדימית שאופניים חשמליים אינם כלי מנועי ולכן הרוכבים זכאים לפיצוי על פגיעה בתאונה כמו הולכי הרגל • הולכי הרגל שנפגעים מאופניים חשמליים בתאונות פגע וברח ייוותרו ללא פיצוי • עכשיו הכדור עובר למחוקק
השופטת חדוה וינבאום וולצקי קבעה שאופניים חשמליים וקורקינטים הם כלי רכב מנועי, אך לא חייבה את המדינה לפצות הנפגעים במקרה של תאונה • השופטת גם "נזפה" במפקח על הביטוח: "נדמה שהוא בחר שלא להביע עמדה ברורה, אלא לחכות שגורמים אחרים במדינה יפעלו בתחום"
חלקם של רוכבי הכלים החשמליים בתאונות דרכים חוזר לעלות אחרי ירידה בזמן משבר הקורונה • אחת ההצעות לשיפור המצב: בדיקת אלכוהול לרוכבי קורקינטים
דוח חדש של מרכז המחקר והמידע של הכנסת בחן את הפעלת שירותי התחבורה הציבורית בעת משבר הקורונה • על פי נתוני המדינות השונות נרשמה ירידה חדה של 80-90% בשימוש בתחבורה הציבורית
עיריית תל אביב תסגור לצמיתות 11 מקטעי רחובות בעיר לתנועת כלי רכב על פני 2.1 ק"מ הפרוסים ברחבי העיר • במקום מסלולי כביש, יוצבו שבילי אופניים ומתחמים לרווחת הציבור, כפי שנעשה רק לאחרונה ברחוב לוינסקי בעיר
ירידה חדה במספר המנויים לאורך 9 שנות המיזם ורווחיות תפעולית גבולית משקפות את הצניחה בביקוש עקב התפתחות שוק האופניים והקורקינטים החשמליים בת"א • חברת פרידנזון, מבעלות המיזם, בוחנת את המשמעות המשפטית של הודעת העירייה על הפסקתו, ואת זכותה לפיצוי
עד לאוגוסט ייעלמו האופניים ותחנות העגינה שפזורים ברחבי העיר • עיריית תל-אביב: "בשנים האחרונות חלה ירידה הדרגתית בהיקף השימושים, עקב התפתחות שוק האופניים והקורקינטים החשמליים והשיתופיים" • זכיינית הפרויקט: "החלטה שגויה"
התוכנית לשבועות שלאחר ה-11 במאי תתפרסם מחרתיים, ולצד השבת גני הילדים, התחבורה הציבורית והעסקים לפעילות מתכננת הממשלה לעודד את התושבים לנסוע באופניים על מנת להימנע מהידבקות בקורונה
התוכנית שמה דגש על קידום תחבורה ציבורית ושבילי אופניים וצמצום הפערים בנגישות למוקדי תעסוקה • החברה להגנת הטבע: "מקווים שבעת יישומה של התוכנית יוחלט לוותר כליל על הקמת דרכים חדשות, ושיינתן דגש מוחלט על מערכות תחבורה ציבורית והסעת המונים"
איכילובדו גלגליהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםטיוליםמשרד התחבורהספורט קורקינטקנסותתאונות דרכיםתל אביב