מערך הפרסום החדש של הוניגמן: באומן יטפל ב-TNT ויהושע יטפל בהוניגמן

היקף הפרסום של המותג TNT נע בשנים האחרונות סביב 3 מיליון דולר במחירי מחירון, ושל הוניגמן סביב כ-2.5 מיליון דולר במחיר מחירון ; תקציב הפרסום של הקבוצה התנהל בעשור האחרון במשרד הפרסום גלר-נסיס

מערך הפרסום החדש של קבוצת הוניגמן יורכב מעתה משני משרדי פרסום: באומן-בר-ריבנאי, שיטפל בתקציב המותג TNT; ויהושע TBWA, שיטפל בתקציב המותג הוניגמן.

תקציב הפרסום של קבוצת הוניגמן התנהל בעשור האחרון במשרד הפרסום גלר-נסיס, שטיפל בשני המותגים. הרעיון לפצל את התקציב בין שני משרדים נבחן מזה מספר חודשים, ואף הובא לידיעת גלר-נסיס.

מקורבים בענף סיפרו ל"גלובס" כי הרעיון נבחן לאחר שבקבוצה נרשמה שביעות-רצון גבוה מהטיפול במותג הוניגמן, אך בכל הקשור לטיפול במותג TNT היו בקבוצה מאושרים פחות.

נראה כי בגלר-נסיס לא אהבו את הרעיון לפצל את התקציב, והבהירו כי הם מעדיפים לוותר על התקציב כולו ולא לטפל רק בחלק ממנו. התוצאה: לפני שבועות ספורים הוציאו הצדדים הודעה לעיתונות בה הוחלט על פרידה בהסכמה.

תקציבי אופנה נחשבים לתקציבים אסטרטגיים במשרדי פרסום, וכך תוך תקופה קצרה הלך ותפח מספר המועמדים לטיפול בתקציב. הנהלת החברה נפגשה בתקופה האחרונה עם כ- 7 משרדים כדי לבחון מי מהם יקבל את התקציבים ובאיזה פורמט. בין הנפגשים נמנו אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי, גיתם BBDO, יהושע TBWA וענבר-מרחב-שקד.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של TNT עמד ב-2005 על 2.5 מיליון דולר, ב-2006 על 2.1 מיליון דולר, ב-2007 על 3.7 מיליון דולר, וב-2008 על 2.6 מיליון דולר. היקף הפרסום של הוניגמן נשים הגיע ב-2005 ל-2.3 מיליון דולר, ב-2006 ל-3.3 מיליון דולר, ב-2007 ל-2 מיליון דולר, וב-2008 ל-1.7 מיליון דולר - כל אלה במחירי מחירון. היקף הפרסום של הוניגמן קידס עמד בכל השנים האלה על כחצי מיליון דולר במחירי מחירון.

שני משרדי הפרסום שיחלקו בתקציב הם משרדים מנוסים מאוד בתחום האופנה: באומן-בר-ריבנאי מטפל מזה שנים בתקציב H&0, אותו מובילה הפריזנטורית גלית גוטמן; ואילו יהושע TBWA חתום על שורת קמפיינים בתחום האופנה, בהם ML, לי קופר וחברת אלשרד.

קבוצת הוניגמן נמצאת בבעלות האחרים יעקב ומיכה הוניגמן. הקבוצה, שהחלה את דרכה ב-1979 כרשת העוסקת בבגדי נשים, כוללת כיום 3 תת-רשתות: הוניגמן נשים, הוניגמן קידס ו-TNT, הכוללות יחד כ-160 סניפים בפריסה ארצית. בנוסף מחזיקה הקבוצה ב-6 סניפי TNT בחו"ל, ומתעתדת לפתוח בקרוב 2 סניפים של הוניגמן נשים ברוסיה.