מנכ"ל yes רון אילון: "מבחינה כלכלית, Mako של קשת זו פשוט שגיאה איומה"

מזכיינית ערוץ 2 קשת נמסר בתגובה: "תוצאות סקר TIM ממקמות את Mako גבוה בדירוג, והן מדברות בעד עצמן" ; לגבי עסקת רשת-ynet מודה איילון כי מדובר במהלך יפה של רשת, אך טוען כי הוא לא נלחץ ממנו

"אני חושב שהמהלך של רשת הוא מהלך יפה, אבל הבידול בין ynet לוואלה לא בא לידי ביטוי דווקא בתכני הווידיאו וזה לא מלחיץ אותנו", כך אומר רון איילון, מנכ"ל yes, ל"גלובס", בתגובה על עסקת שיתוף-הפעולה שנחתמה אתמול (ב') בין ynet לרשת, שתאפשר לשתיים לחלוק בתכנים. "היתרון של וואלה, לה יש הסכם שיתוף-פעולה עם yes, מצוי במקומות אחרים - עד גיל 25 גולשים בוואלה, ומעל גיל 25 גולשים ב-ynet".

העסקה שנחתמה אתמול מאפשרת ל-ynet ליהנות מתכני הווידיאו שבבעלות זכיינית ערוץ 2 רשת, כגון "המירוץ למיליון", "שבוע סוף" ו"כלבוטק", כאשר עלות רכישת השימוש בתכנים הללו נאמדת בכמיליון דולר, וההסכם הוא לשנה בלבד עם אופציה להארכה. התכנים הללו יסייעו ל-ynet להתחרות בוואלה, שלה יש שותפות עם yes, ובנענע10, שנהנית מהתכנים של ערוץ 10.

השאלה הגדולה שנותרת בעינה היא האם גם תכני החדשות של ערוץ 2 ימצאו את דרכם ל-ynet. מקורות המקורבים ל-ynet ורשת אמרו ל"גלובס" כי תכני החדשות הם חלק מהעסקה, אולם מקורות המקורבים לקשת טוענים כי זה אינו סביר. את ההתנגדות של קשת, אשר דסק החדשות של ערוץ 2 נמצא בבעלות משותפת שלה ושל רשת, ניתן להבין: קשת שפכה מיליוני דולרים על האתר Mako, וזליגה של תכני החדשות לאתרים מתחרים עשויה לפגוע בה.

"מבחינה כלכלית, Mako זו פשוט שגיאה איומה", סבור איילון. לגבי השותפות של ynet עם HOT , במסגרתו עתידים תכני חברת הכבלים למצוא את דרכם לאינטרנט, הוא אומר: "אני חושב שמה שהם עושים זה רק תגובה למה שאנחנו עושים".

* איך הולכת השותפות עם וואלה? האם נראה העמקה של הסינרגיה בין הטלוויזיה לאינטרנט?

"השותפות הולכת בסדר גמור. אנחנו מעלים כמעט את כל סדרות המקור שלנו לאינטרנט, ולגבי סדרות הרכש - ברור שאנחנו יכולים לעשות עסקאות שיאפשרו לנו העלאת תכנים, אבל זה יצריך מאיתנו לבקש מהמשתמשים תשלום".

בכיר בוואלה מסר בתגובה: "זה נכון שהצעירים לא אוהבים את ynet, אבל לפי מערכות מדידה אובייקטיביות כגון קומסקור, בכל קבוצת גיל יש בוואלה יותר גולשים מאשר ב-ynet, לא רק באלו שמעל גיל 25, אלא גם בקרב קהלים מבוגרים יותר, מעל גיל 55".

מקשת נמסר בתגובה: "תוצאות סקר TIM ממקמות את Mako גבוה בדירוג, והן מדברות בעד עצמן".