קרדיט סוויס: "YouTube יפסיד השנה כחצי מיליארד דולר"

בית ההשקעות ממליץ לקצץ בעסקאות עם חברות הבידור, לשפר את הגילוי והיירוט של חומרים ללא זכויות יוצרים כך שיוצרי תוכן ירגישו בנוח לבצע עסקאות עם האתר, ולשפר את הסטנדרטים של המודעות ואת היעילות שלהן

YouTube, אתר שיתוף קובצי הווידיאו מקבוצת גוגל , שולט בעולם הווידיאו המקוון. אבל, כמו חברות אינטרנט רבות אחרות, מוצלחות ובעלות מיליוני משתמשים, הדרך שלו אל הרווחיות היא קשה.

בדו"ח שפרסם האנליסט ספנסר וואנג מבית ההשקעות קרדיט סוויס עולה כי האתר צפוי להפסיד 470.6 מיליון דולר ב-2009. בשורה העליונה של הדו"חות, הכנסות האתר יעלו ב-20% ל-240.9 מיליון דולר. ההוצאות של YouTube, טוען וואנג, יהיו השנה 711.3 מיליון דולר, ומקור 360 מיליון דולר מתוכם הוא בהוצאות הנוגעות לרוחב הפס. לאור ההפסדים הללו, וואנג הוריד את תחזיות הרווח לגוגל עצמה ל-2009. הנתונים על האתר מעניינים במיוחד שכן החברה היא בבעלות מלאה של גוגל, שמקמצת בנתונים על אודותיה.

רכישת YouTube על-ידי גוגל בנובמבר 2006 תמורת כ-1.6 מיליארד דולר בעיקר במניות, הפכה את גוגל למובילה בתחום ולפי נתוני comScore, ל-YouTube היו בחודש פברואר 41% מהשוק האמריקני של צפיות ווידיאו - היקף שאין אף גוף אחר שאפילו מתקרב אליו. לפי נילסן, נתח השוק שלה הוא גבוה יותר ומגיע ל-58%.

לדברי וואנג, למרות שההפסד נשמע עצום, יש תקווה ומקום לשיפור מהרמה הנוכחית. בין ההמלצות שלו לאתר: לקצץ בעסקאות עם חברות הבידור, לשפר את הגילוי והיירוט של חומרים ללא זכויות יוצרים, כך שיוצרי תוכן ירגישו בנוח לבצע עסקאות עם האתר, ולשפר את הסטנדרטים של המודעות ואת היעילות שלהן.