יהודה לוי, שותפו של מאיר שמיר לשליטה בדיגל, למחזיקי האג"ח: "פירוק החברה יהיה ירייה ברגליכם"

לוי נשמע היום נחוש באסיפת בעלי האג"ח של החברה: "אם יש סיכוי שתראו את כספכם, זה רק בדרך בה אני פועל בחודשים האחרונים. תגלו סבלנות כמו שהבנק מגלה" ; דיגל צריכה לפרוע חוב בסך 125 מ' ש' ללאומי ותשלום של 15 מ' ש' למחזיקי האג"ח ביוני

עם 2 מיליון שקל בקופה וחובות של 200 מיליון שקל, ניתן היה לצפות ממחזיקי האג"ח של חברת דיגל שיהיו מודאגים. באסיפת האג"ח הקודרת שקיימה היום חברת הנדל"ן, ביקשו המשקיעים מבעלי השליטה, מאיר שמיר ויהודה לוי, להכניס את היד לכיסם, אך אלו לא נענו בחיוב.

נציג מגדל שוקי הון אף הצליח להוציא את לוי, המשמש גם כיו"ר ומנכ"ל החברה, משלוותו, וקיבל ממנו את התגובה הבאה: "תגלה סבלנות כמו שהבנק מגלה. נהגתי מעל ומעבר בהכנסת כסף לחברה, בהעמדת בטוחות וברכישת אג"ח. אני גם לא מושך משכורת כבר מספר חודשים. ולגבי בעלי מניות אחרים - תפנה אליהם כדי לקבל תשובות".

דיגל סיימה את 2008 עם הפסד של 36.6 מיליון שקל ותזרים מזומנים שלילי בסך 19.3 מיליון שקל. לדו"חותיה צורפה הערת "עסק חי", המשקפת חשש כבד מפני יכולת החברה לשרוד, וגם מנייתה צנחה ב-65% בשנה האחרונה, למחיר המשקף לחברה שווי שוק של כ-15 מיליון שקל בלבד. החוב של סדרת האג"ח עומד על כ-46 מיליון שקל, והאיגרות נסחרות בתשואת זבל של 545%.

"אני עושה פעולות אמיתיות על מנת למכור את הנכס העיקרי של החברה, ומאמין שזה יקרה. אנו מניחים שמכירת הנכס תניב סכום שיסלק את יתרת החוב לבנק לאומי, וגם תשאיר לחברה יתרה להמשך פעילות", אמר לוי באסיפה. "אם המחזיקים ישכילו להקים נציגות שתעקוב מקרוב אחרי הפעולות שאני עושה, אז האנשים ייפגשו עם הכסף, אם כי אני לא יודע מתי זה יקרה. לחברה אין יכולת לעמוד בתשלום הקרוב", הבהיר. התשלום הקרוב הוא בסך 15 מיליון שקל, ומועדו חל ביוני.

"הבנקים כבר הפנימו"

הפרויקט המרכזי של דיגל הוא פרויקט מגורים במורדות רכס ארמון הנציב בירושלים. החברה תכננה ביחד עם אחיו של יהודה לוי לבנות 395 דירות במתחם, אך בנתה רק 91 יחידות דיור בשבעה בניינים, ומכרה רק 38 דירות נכון לתחילת 2009.

מדובר בפרויקט מפסיד, שבימים הקרובים יפורסם מכרז לרכישתו. לצורך הקמתו נטלה דיגל הלוואה של 125 מיליון שקל מבנק לאומי, שדאג להטיל כנגד שעבוד צף על נכסי החברה. לאחר שהחברה הפרה את הקובננטים של ההלוואה, הטיפול בחוב עבר למחלקת אשראים מיוחדים בבנק, אך לוי נותר אופטימי: "לדעתי, יש עודף נכסים על התחייבויות", הוא אומר.

מחזיקי האג"ח ספקנים יותר, ואחד מהם הציע לדרוש את פירוק החברה. "אם יש סיכוי שמחזיקי האג"ח יראו את כספם, זה רק בדרך בה אני פועל בחודשים האחרונים. הבנק הפנים את זה, וכדאי שגם אתם, כי מבחינתכם זו ירייה ברגל. מה שאתה מציע רק ירחיק אותך מהכסף", השיב לו לוי.

בסיכום האסיפה הועלו להצבעה בכתב שתי החלטות: מינוי בית ההשקעות פסגות והמשקיע הפרטי זאב לבנברג לנציגות מחזיקי האג"ח, והסמכת הנציגות להחליט האם להסכים לדחות את התשלום הקרוב.