בקשה לייצוגית נגד אסם: מטעה בנוגע לכמות השומן הרווי בחטיף "LION"

בתביעה, בהיקף 100 מיליון שקל, נטען כי כמות השומן הרווי בחטיף גבוהה ב-550% לכל הפחות מזו שמציינת אסם בתווית שעל גבי המוצר

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית בהיקף 100 מיליון שקל נגד חברת אסם תעשיות מזון, בטענה להטעיית צרכני החטיף "LION" המיוצר על ידי חברת נסטלה העולמית והמיובא על-ידי אסם.

התובע, גדעון בוקין, טוען כי אסם הטעתה את צרכני החטיף, שהינו וופל במילוי קרמל עם פתיתי אורז בציפוי בטעם שוקולד, בכל הנוגע לכמות השומן הרווי המצויה בחטיף.

לדבריו, נתחוור לו כי כמות השומן הרווי גבוהה ב-550% לכל הפחות מזו שמציינת אסם על גבי המוצר בתווית המוצמדת על-ידה בשפה העברית, המסמנת בין היתר את הערכים התזונתיים המצויים במוצר.

עוד טוען התובע כי על גבי המוצר מוטבע במספר שפות זרות כי כמות השומן הרווי המצויה בו עומדת על כמות שהינה גדולה ב-575% לעומת הכמות המוטבעת על-ידי אסם במדבקה שבשפה העברית. התובע מציין עוד כי נתון זה הוטבע על-ידי יצרן החטיף, חברת נסטלה, שככל הידוע לו הינה גם הבעלים של אסם.

התובע מציין כי מסר את המוצר לבדיקת מכון התקנים, והבדיקה העלתה כי אסם הטביעה על המוצר נתונים שאינם משקפים את המציאות. כך נמצא על-ידי מכון התקנים כי בחטיף יש 15.4 גרם שומן רווי ל-100 גרם, לעומת 2.8 גרם שצוינו על-ידי אסם - דהיינו חריגה של 550% לפחות לעומת הכמות המוצהרת שנרשמה על-ידי אסם.

במקביל הוגשה לבית המשפט תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית בהיקף של כ-25 מיליון שקל נגד חברת דנשר בטענה לשיווק המוצרים פופקורן לייט וגרנולה לייט בסימון מטעה. התובע זוהר ובר מקריית-ים טוען כי מוצרים אלה אינם ראויים להיקרא "לייט", מאחר שהם אינם מכילים כמות קלוריות הנמוכה מספיק.

טרם נתקבלה תגובת המשיבות. (ת.א. 1913/09, ת.א. 1911/09).