בני משפחה של עובד ה-SEC השקיעו אצל מיידוף 2 מ' ד'

ההשקעות של שניים מבני המשפחה של איש הרשות לני"ע בארה"ב נחשפו בדו"ח בן 457 העמודים שפרסם החוקר הראשי של הפרשה ■ ההשקעה בוצעה למרות שהעובד קיבל רמזים על כך שמיידוף כנראה מבצע הונאת פונזי כבר ב-2005

בני משפחה של עובד ברשות לניירות ערך האמריקנית (SEC), אשר קיבל רמזים על כך שברנרד מיידוף כנראה מבצע הונאת פונזי כבר בשנת 2005, הפקידו בידיו כ-2 מיליון דולר, כך מדווח החוקר בפרשה. האי-מייל האנונימי שהגיע למשרדי האכיפה האינטרנטית ברשות ב-2005 היה בין לפחות שישה פניות תלונה מקיפות שהרשות לני"ע לא בדקה באופן רציני ומלא במהלך 16 השנים האחרונות בעניינו של מיידוף, אמר החוקר הראשי של הפרשה, דיויד קוץ.

ההשקעות של שניים מבני המשפחה של איש הרשות נחשפו בדו"ח בן 457 העמודים שפורסם, הדו"ח אינו חושף את זהותו של האיש או מציין את היקף הההפסד שהסבו לו ולמשפחתו ההשקעות. קוץ מצין כי איש הרשות לא לקח חלק בהונאה.

החקירה של קוץ שנמשכת כבר 8 חודשים מציגה את המבט החודר ביותר עד כה לאופן בו הרשות לני"ע פיספסה הזדמנויות מאז שנת 1992 לחוף את ההונאה בהיקף 65 מיליארד הדולרים שגרמה להפסדים לאלפי משקיעים. החוקר מאשים את הרשות בכך שלא טיפלה באופן נאות ברמיזות שנשלחו אליה, שהקצתה כוח אדם שאינו מיומן שנכשל בבחינת תיעוד העסקאות, אשר יכול היה חשוף את ההונאה.

מארי שפירו, יו"ר ה-SEC אמרה: "זהו כישלון שאנו ממשיכים להצטער עליו, והוא שהוביל אותנו לשנות במידות רבות את האופן בו אנו מפקחים על השווקים ומגינים על המשקיעים. בשבועות הקרובים נמשיך ללמוד בקפידה את הדו"ח וללמוד כל לקח שניתן להפיק ממנו".

למרות שהדו"ח מתאר עשרות התקשרויות בין מיידוף לבכירים ברשות, ביניהם גם קשר ליו"ר הרשות הקודם. הוא לא מציג כל השפעה בלתי הולמת או הפרעה של אנשי הרשות לני"ע למהלך החקירה, כמו כן קוץ מציין כי קשריו הרומנטיים של עובד ברשות עם אחייניתו של מיידוף לא השפיעו על האופן בו בחנה הרשות את הפרשה.