שפיר הנדסה זכתה במכרז לבניית קו הרכבת מיבנה לבני דרום בכ-90 מיליון שקל

העבודות הינן חלק מפרויקט הקמת מסילה כפולה בין ראשל"צ מערב לבין צומת בני דרום, ויצירת רצף מסילתי לאורך החוף מת"א ועד אשקלון ■ יכללו 5 ק"מ של מסילה ומעבר תת קרקעי מקורה באורך 750 מ'

חברת התשתיות שפיר הנדסה, שבשליטת משפחת שפירא, זכתה במכרז של רכבת ישראל לביצוע עבודות פיתוח מסילת הרכבת בין יבנה מערב לבני דרום, בהיקף של 90 מיליון שקל. ועדת המכרזים העליונה ברכבת, בראשות המנכ"ל, יצחק (חקי) הראל, בחרה בהצעתה של שפיר, שהייתה הזולה ביותר מבין 7 קבלנים שהשתתפו במכרז.

העבודות הינן חלק מפרויקט הקמת מסילה כפולה בין ראשל"צ מערב (במחלף משה דיין) לבין צומת בני דרום, בו תשתלב המסילה החדשה עם המסילה הקיימת בקו אשדוד עד הלום-רחובות. המסילה החדשה תיצור רצף מסילתי לאורך החוף, מת"א לאורך איילון דרום (עם תחנות וולפסון בחולון ויוספטל בבת ים), דרך תחנת ראשל"צ מערב ותחנת יבנה מערב, ועד חיבור לאשדוד עד הלום ומשם לתחנה סופית באשקלון.

המכרז פורסם בשילוב שיטת D.B (תכנון וביצוע) למבנה חפיר וגשר, על פיה התכנון המפורט מתבצע על-ידי הזוכה במכרז ושיטת כמויות למדידה על-פי הנחה לפרקים מהאומדן, ליתר העבודות.

העבודות כוללות, בין היתר, גשר שאורכו כ-100 מ', מעבר תת קרקעי בצמוד לשכונות הדרום-מערביות של יבנה באורך של 1.2 ק"מ (750 מ' מקורה), וביצוע עבודות תשתית לרצועת מסילות הרכבת. תקופת הביצוע של הפרויקט כולו, לרבות התכנון והביצוע, עומדת על 32 חודשים.

אורך הקטע המדובר הוא כ-5 ק"מ, והינו חלק מהקטע הדרומי בקו הרכבת תל אביב - ראשל"צ מערב, אשר אמור להתחיל לפעול ב-2011. קטע זה משלים דרומה את הקטע ראשל"צ מערב - יבנה מערב, הצפוי להתחיל לפעול בסוף 2012.

לכשיושלם הקו ב-2012, הקו יעניק פתרון תחבורתי לביקוש הנוסעים מאשקלון ואשדוד, אשר יוכלו לנסוע ישירות לת"א מבלי לעבור ברחובות ובלוד. בשנה הראשונה להפעלת שני חלקי הקו כחלק ממסילות החוף צפויות כ-8.5 מיליון נסיעות בקו.