ישראייר עתרה לבג"ץ נגד ההחלטה לאפשר לאל-על לטוס לאילת

לדברי ישראייר, הסוגיה של הוספת מוביל נקוב לאילת לא נבחנה בצורה יסודית ועל-פי הנדרש בחוק, ועל כן החלטתו של שר התחבורה ישראל כץ פסולה

חברת ישראייר עתרה היום (ב') לבג"ץ בדרישה לבטל את החלטת שר התחבורה, ישראל כץ, לאפשר לחברת אל-על להפעיל קו טיסות בין נתב"ג לאילת.

לדברי ישראייר, הסוגיה של הוספת מוביל נקוב לאילת לא נבחנה בצורה יסודית ועל-פי הנדרש בחוק, ועל כן החלטתו של שר התחבורה פסולה.

ישראייר מבקשת לבחון את הנושא בכלים מקצועיים ובצורה יסודית, תוך בחינת מכלול המשמעויות. החברה טוענת כי תהליך קבלת ההחלטה פגום מן היסוד, ומבקשת תהליך בחינה מחודש, מעמיק ורציני, על-ידי גורם שיהיה נכון לדון בנושא בראייה כוללת של ההשלכות על התעופה הישראלית.

בעתירה טוענת ישראייר כי שאלת כניסתו של מוביל אווירי נוסף בקו לאילת הינה שאלה כבדת-משקל, שיש לה השלכות נכבדות על שוק התעופה בישראל בכלל ועל שוק התעופה הפנים-ארצי בפרט.

לדברי ישראייר, החלטת שר התחבורה ישראל כץ התקבלה באופן שרירותי, מבלי שקדם לה הליך בחינה מסודר של כל ההשלכות האפשריות על שוק התעופה, על הציבור ועל המפעילים הנוספים בקו לאילת. זאת, לאחר שבקשה דומה של אל-על נדחתה על-ידי רשות התעופה האזרחית בחודש אפריל 2009.

בעתירה מפרטת ישראייר כי ההחלטה ניתנה ללא נימוקים והסברים והתקבלה מבלי שהשר התייעץ עם ועדה מייעצת כפי הנדרש ממנו בחוק, ללא איסוף נתונים רלוונטיים שיסייעו לו בגיבוש ההחלטה, ומבלי שניתן לישראייר להביע את טענותיה.

בנוסף טוענת ישראייר כי שר התחבורה גיבש את עמדתו בנושא באופן ש"המשחק מכור", ועל כן היא מבקשת כי הנושא יידון על-ידי שר אחר.

העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד יורם בונן, מרב שיבק וברק גליקמן ממשרד פישר בכר חן וול אוריון.