זירת המט"ח: הדולר נחלש ב-0.16% ושערו היציג נקבע על 3.775 שקלים

האירו ירד ב-0.14% ושערו היציג נקבע על 5.564 שקלים ■ הפועלים: השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת ■ גייתנר: "על הממשל להיזהר מלהכריז ניצחון על המשבר הכלכלי"

הדולר ירד ביום המסחר הבין בנקאי האחרון של השבוע (ו') ב-0.16% ושערו היציג נקבע על 3.775 שקלים. האירו נחלש ב-0.14% ושערו היציג נקבע על 5.564 שקלים. נכון למועד סגירת השערים היציגים בישראל, נחלש הדולר היום המטבעות העיקריים - האירו והליש"ט.

ב"איזי פורקס" מעריכים כי שבירת רמת התמיכה הטכנית ב-3.77 שקלים כלפי מטה יכולה להאיץ את התחזקות השקל לעבר רמת התמיכה הבאה ב-3.7 שקלים.

הפועלים: השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת

כלכלני בנק הפועלים מעריכים בסקירתם השבועית כי השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא יושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. כמו כן יושפע השקל מגורמים מקומיים מנוגדים: מחד, הגורם העיקרי התומך בהיחלשות השקל הוא רכישות הדולרים על ידי בנק ישראל. מאידך, בין הגורמים התומכים בהתחזקות השקל ניתן למנות את העודף בחשבון השוטף, הכלכלה היציבה בישראל ואת הציפיות להעלאת ריבית נוספת ע"י בנק ישראל ובעקבותיה, הרחבת הפער בין הריבית השקלית והדולרית.

לכן, ממליצים בפועלים להחזיק מט"ח בשיעור של כ-10%, תוך פיזור מטבעי כולל אירו וליש"ט, על חשבון הדולר, בעקבות הירידה הצפויה באטרקטיביות של המטבע האמריקני כמטבע מקלט.

בניגוד להערכת הפועלים, מעריכים בבנק לאומי כי בטווח המיידי עליית מפלס חששות המשקיעים בעולם בשבוע האחרון תספק תמיכה למטבע האמריקני. עם זאת, בטווח הקצר, המשך תוואי ההתאוששות הכלכלית בעולם המלווה בגידול בתיאבון לסיכון של המשקיעים יביא לחולשה בדולר. בין הגורמים העשויים לפגוע במגמה זו מציינים בלאומי את הרמה הגבוהה בה נמצאים שווקי המניות בעולם והמשך העלייה במחירי הסחורות.

גייתנר: "על הממשל להיזהר מלהכריז ניצחון על המשבר הכלכלי"

שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר אמר אמש כי על הממשל להיזהר מלהכריז ניצחון על המשבר הכלכלי למרות ההצלחה למנוע קריסה פיננסית כוללת לאחר חילוצי הבנקים בעיצומו של המשבר. "ההיסטוריה מלמדת אותנו שיציאה מוקדם מדי מצעדים שננקטו לשכך משברים עלולה להאריך מאוד את הירידה בפעילות הכלכלית", אמר גייתנר.

נזכיר, כי ביום ג' הקרוב יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר. נזכיר כי פרוטוקולי החלטת הריבית של בנק ישראל חשפו כי חבר הנהלה בודד התנגד להעלאת הריבית וטען כי הוא חושש מהאטה בהתאוששות הכלכלית בעולם, מה שעלול לפגוע בכלכלה הישראלית. פרסום המדד הקרוב עשוי להפריך או לחזק טענה זו.

יום למחרת צפוי ה'פד' לפרסם את גובה הריבית בארה"ב, אשר צפויה על פי הפרוטוקולים האחרונים של ה'פדרל ריזרב' להיוותר עוד "תקופה ממושכת" ברמת שפל היסטורית של 0-0.25%.