ההמלצות הסופיות לתחרות בקו הטיסות לאילת - בתוך שבועיים

השימוע נערך במסגרת הנחיית בג"ץ למדינה לסיים את עבודת המטה בנושא, לאחר שארקיע וישראייר עתרו נגד ההחלטה לאפשר לאל-על להפעיל טיסות לאילת

בתוך שבועיים יועברו ההמלצות הסופיות של רשות התעופה האזרחית בנושא פתיחת הקו לאילת לתחרות - כך נמסר היום (ב') בתום שימוע שנערך בנושא.

השימוע נערך במסגרת הנחיית בג"ץ למדינה לסיים את עבודת המטה בנושא, לאחר שארקיע וישראייר עתרו לבג"ץ נגד ההחלטה.

אל-על ביקשה להפעיל 6 טיסות יומיות לאילת במשך כל ימי השבוע והכריזה כי תוזיל את המחירים (המגיעים כיום גם עד 370 שקל לכיוון) בכ-20%, אולם מהמלצות ביניים שהועברו לשר התחבורה ישראל כץ עולה כי לדעת רת"א אין לאשר לאל-על להפעיל יותר משתי טיסות ליום, ולא לאשר לה להפעיל את הקו בימים המבוקשים בסופי השבוע.

בינתיים הכריזה ארקיע על השקת מסלול "ארקיע אקספרס", במסגרתו היא מציעה שתי טיסות יומיות במחיר 99 שקל לכוון.

במסגרת השימוע שנערך לכל אחת מהחברות בנפרד, טענו נציגי אל-על כי הוזלת המחירים לה התחייבה חושבה בהנחה שהחברה תבצע 6 טיסות יומיות, וכי ייתכן שאם מספר הטיסות שיאושרו לה יהיה נמוך יותר - היא לא תוכל להגיע לאחוזי הוזלה כאלה.

עוד נטען כי על-פי חישוב שנערך בחברה בחצי השנה האחרונה מאז ביקשה אל-על את האישור, נגרם לתיירות באילת אובדן הכנסות של כ-83 מיליון שקל. חישוב זה מתבסס על ההנחה כי בתקופה המקבילה אשתקד הטיסה אל-על לעיר כ-10,000 תיירים בטיסות המשך במטוסים שחכרה מארקיע וישראייר (טיסות שהופסקו בינתיים).

מנכ"ל ארקיע, גדי טפר, אמר בתום השימוע כי המאבק הוא לא על מספר בודד של טיסות בקו לאילת אלא על עתיד התעופה האזרחית בישראל: "בעבר קיבלו זכויות טיסה בקווים פנים-ארציים לאחר מכרז, ואין כל הצדקה לתת לאל-על זכויות כאלה באופן שרירותי וללא פתיחת השמיים לתחרות כוללת", אמר טפר.

על-פי הערכות, אם תתקבל בסופו של יום החלטה לאשר לאל-על להכנס לקו לאילת, תיאלץ ישראייר להפסיק את קו הטיסות שהיא מפעילה בין שדה-דב לאילת מטעמי חוסר כדאיות כלכלית, שכן בקו שדה-דב-אילת לא ניתן להפעיל מטוסים סילוניים בעלי מספר מושבים גבוה.