בג"ץ דחה היום (ה') את עתירת החברות ארקיע וישראייר נגד דרך קבלת ההחלטות בנוגע לאישור ששר התחבורה ישראל כץ מתכוון להעניק לאל-על בנוגע לטיסות לאילת, וזאת בנימוק שהעתירה הוגשה טרם זמנה.
השופטת אסתר חיות לא דנה לגוף הדברים אלא קבעה כי אם אכן תתקבל החלטה לאפשר לאל-על לטוס לאילת, ולאחר שייקבעו התנאים להפעלת הקו, יוכלו החברות לשוב ולעתור לבג"ץ בתוך 30 יום מיום פרסום ההחלטה, ולפני שאל-על תתחיל להפעיל בפועל את הקו.
את אל-על ייצגה עו"ד מיכל הלפרין ממשרד מיתר ליקוורניק גבע& לשם ברנדויין.
השופטת חיות, שהובילה את הדיונים, הדגישה כי העתירות נדחו לעת עתה מכיוון שהן מוקדמות - ולא מהסיבה שהן בלתי מוצדקות, ולכן קבעה כי כל החלטה שתתקבל בהמשך על-ידי שר התחבורה בנוגע לאפשרותה של אל-על לטוס לאילת לא תיושם לפחות 30 יום, על מנת לאפשר לחברות לעתור מחדש.
הנציג מטעם המדינה שהשתתף בדיון לא היה מוכן להתחייב למועד קבלת ההחלטה, אך ציין כי הנושא נמצא בדיונים, ואמור לעבור בהמשך גם לעיונה של ועדה מייעצת שמונתה מטעם משרד התחבורה.
עו"ד נרי ירקוני, בא-כוחה של ארקיע, מסר בתגובה כי "ההחלטה מהווה למעשה מעין 'צו ביניים', שכן אל-על אינה יכולה לטוס כרגע לאילת, ואף לא תוכל לעשות כן גם אם השר ייתן לה רישיון בטרם בג"ץ ידון בנושא. לאור זאת ארקיע בהחלט שבעת-רצון מההחלטה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.