הקמפיינים שזכו במירב הפרסים ב-2009 היו בהשתתפות הקהל

מדו"ח המסכם את הקריאייטיב בעולם עולה כי עקב המיתון בוטלו בשנה שעברה תחרויות פרסום רבות

קמפיינים שכללו התערבות מצד הקהל היו זוכי הפרסים הגדולים בשנה שעברה - כך עולה מנתוני Big Won 2009, דו"ח גלובלי המפרט את פרסי הקריאייטיב בעולם.

מבין 10 הקמפיינים המובילים, רק אחד - עבודת פרינט של DDB לונדון עבור כלבו הארווי ניקולס - היה קמפיין מדיה מסורתי. כל שאר הרעיונות מסתמכים על משוב הצרכנים, כולל קמפיין "העבודה הטובה ביותר בעולם" של ניטרו (Nitro) עבור מדינת קווינזלנד; קמפיין "הריקוד" של סאצ'י אנד סאצ'י עבור T-Mobile; וקמפיין "השתתפו בשלט החוצות שלנו" של ליאו ברנט טורונטו, עבור מבשלת ג'יימס רדי.

"מדובר בתנודה הגדולה ביותר בתעשייה", אומר פטריק קוליסטר, שעורך את דו"ח הפרסום השנתי. "היו לנו 100 שנה של פרסום לצרכנים, וכעת הרשת מאפשרת לגרום לאנשים להיות מעורבים באופן אקטיבי ולדבר אחד עם השני".

השפעת המיתון ניכרת, והדו"ח מציין צניחה במספר הזוכים בפרסים ובמספר טקסי הפרסים עצמם. הקמפיינים הזוכים צברו פחות נקודות מ-2008, בגלל שהשתתפו בפחות תחרויות. המיתון גם מחק כמה מטקסי הפרסים המוכרים.

בין הטקסים שלא התקיימו כלל ב-2009: פרסי השיווק הישיר הצרפתיים Les Cubes והפרסים האיזוריים הסקנדינוויים, Dark Knight. גם פרסי קריאייטיב סרקל (Creative Circle) מסינגפור יצאו לחופשה בשנה שעברה.