סוף פרשת יונייטד: שלמור רכשו את המניות שבידי ראובני-פרידן

הצדדים משכו את התביעות ההדדיות שלהם ■ חברת המדיה יונייטד לא תיסגר ותמשיך לפעול כחברה "רדומה" לצד יוניון - חברת המדיה שהקים אורן יוניוב

אחד הסכסוכים המרים והמתוקשרים ביותר בענף הפרסום בשנים האחרונות הגיע לקיצו: ל"גלובס" נודע כי חברת המדיה יונייטד - לשעבר חברת המדיה המשותפת של משרדי הפרסום ראובני-פרידן ושלמור-אבנון-עמיחי - עברה לבעלות מלאה של שלמור-אבנון-עמיחי.

העברת הבעלות התבצעה לאחר שבמסגרת התדיינות שנערכה בין המשרדים, לאחר שהתקבל פסק בוררות של הבורר בועז אוקון, ויתרו למעשה בראובני-פרידן על 50% מהמניות שבבעלותם. שלמור, שהחזיקו ב-50% מהמניות, רכשו את היתרה תמורת ערך המניה המונפקת שעמדה על 50 שקל.

העברת מניות החברה לשלמור איפשרה חלוקת כספים שהיו ביונייטד, שהעברתם נמנעה בשל הקרב המשפטי והמתיחות ששררה בין הצדדים.

לאחר שהועברו המניות לשלמור משכו כל המעורבים בפרשה את התביעות ההדדיות שלהם. בין התביעות שהיו פתוחות נמנות תביעות דיבה ולשון הרע, דרישות כספיות של העובדים וכדומה.

עוד נודע ל"גלובס" כי חברת יונייטד, שבפועל אינה מתפקדת, לא תיסגר ותמשיך לפעול כמותג "רדום" לצד יוניון - חברת המדיה שהקים אורן יוניוב. יוניוב, המשמש כדירקטור ביונייטד, ימשיך לנהל אותה בתפקיד מנכ"ל.

הסכסוך בין ראובני-פרידן לבין שלמור-אבנון-עמיחי ואורן יוניוב פרץ לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים החליטה לפני כשנתיים שלא להאריך את הפטור שניתן ליונייטד וקבעה כי יש לפרק אותה בשל פגיעה בתחרות.

בתחילת הסכסוך הציעו בעל-פה אנשי שלמור-אבנון-עמיחי לאנשי ראובני-פרידן לרכוש את חלקם בחברת יונייטד תמורת כ-10 מיליון שקל, אך עד מהרה הופסקה ההידברות בין הצדדים והפכה לסדרת השמצות הדדיות בתקשורת ובבתימשפט.

שלמור-אבנון-עמיחי התכוונו להקים חברת מדיה משותפת עם מנכ"ל יונייטד, אורן יוניוב, אך ראובני-פרידן פנו לבית המשפט ודרשו לקבוע ליוניוב תקופת צינון. בית המשפט קבע כי יש להכיל עליו תקופת צינון של שנה. בהמשך הודיע יוניוב כי החברה שהוקמה היא בבעלותו בלבד והוא בעל המניות היחיד בה.

החברה החדשה יוניון הצליחה לא רק להעביר אליה את רוב הלקוחות שהיו ביונייטד, כי אם גם להעביר אליה את רוב הצוות. בראובני-פרידן היו משוכנעים כי מדובר במהלך "עוקף" בית משפט וביקשו להכריז עליו כעל ביזיון בית המשפט. בינתיים הגישו שלמור מצידם תביעות דיבה והוצאת לשון הרע, יוניוב הגיש תביעות דיבה ותביעות כספיות, וכך גם העובדים.

לאחר שבקשת הביזיון נדחתה, פנו הצדדים להליך בוררות באמצעות בועז אוקון, שקבע כי שלמור-אבנון-עמיחי ישלם לראובני-פרידן 5.8 מיליון שקל עבור ההפסדים שנגרמו לו מפירוק יונייטד, בתוספת 700 אלף שקל שכר-טרחה לבורר. כאמור, לאחר פסק הבורר החלו הצדדים להתדיין ביניהם לגבי הסכם פשרה כולל והצליחו להגיע להסכמות.

רמי שלמור, מבעלי שלמור-אבנון-עמיחי, אישר את הידיעה ואמר: "אכן הגענו להסכם פשרה. הסכם הפשרה טוב לשני צדדים, הפרק הזה נחתם ונסגר. עכשיו אנחנו פתוחים לדברים פוזיטיביים וחיוביים".

אורן יוניוב אישר את הידיעה.

משה ראובני, מבעלי ראובני-פרידן, סירב להתייחס לידיעה.