מכה נוספת למחזיקי הרכב החשמלי • הדגמים שנוחתים בארץ, הקרוס־אובר החשמלי במחיר שובר־שוק • ועוד חדשות מהענף
גרסת הטווח הארוך עם 460 ק"מ עולה כעת כ-160 אלף שקל, לעומת 155 אלף שקל קודם לכן • בענף מעריכים כי בחודשים הבאים צפויות עוד גלי התייקרויות של יצרני רכב חשמלי בשל העלייה החדה שנרשמה בחודשים האחרונים במחירי הליתיום הגולמי לסוללות
לגלובס נודע כי עו"ד בעז בן-צור, המייצג את יוניון, שלח מכתבים לחלק מלקוחות קבוצת WPP בישראל, בבקשה להעביר לידי יוניון כל מידע על טרנזקציה כספית שיש להם עם הקבוצה, כדי שניתן יהיה להוציא צווי הוצאה לפועל ולעקל את הכסף
את השליטה במקסימה, העוסקת ביצור גזים תעשייתים ורפואי, רכש חורש מדסק"ש ב-2012 וכעת הוא מציע לקנות את הציבור לפי שווי הגבוה בכ-50% • בתגובה קפצה אתמול מניית מקסימה ב-12.4% והגיעה היום למחיר של 15.7 שקל, נמוך אך במעט מהצעת הרכש
מדובר בתקציבים המטופלים כיום בחברת המדיה יוניון • בשלב זה מסתמן כי תקציבי המדיה של מיצובישי ושל הטרייד-אין של כלמוביל יישארו בחברת המדיה TMF
ניסיון העבר מלמד כי בית הדין הפך החלטות של הממונה על ההגבלים רק לעתים נדירות • עו"ד מיכל הלפרין דחתה לפני שבועיים את בקשת חברות המדיה, בטענה כי מיזוג ביניהן עלול לפגוע בתחרות מול ערוצי הטלוויזיה והמפרסמים
בנימוקי הממונה על ההגבלים העסקיים לפסילת מיזוג חברות המדיה יוניון ו-TMF נקבע כי אם המיזוג יאושר, שתי החברות הגדולות בשוק יחזיקו כשני שליש מהפרסום בטלוויזיה • עוד נקבע כי התנאים המשופרים של יוניברסל מקאן לא נובעים מיתרונות משמעותיים לגודל בהשוואה לחברת רכש מדיה אחרת
ברשות ההגבלים התנגדו למיזוג בין TMF ויוניון בשל חשש לפגיעה במפרסמים ולהשפעה שלילית על מחזיקות הרישיון בטלוויזיה ועל איכות השידורים, אם יתחזק כוחן של חברות המדיה • TMF ויוניון טענו כי הדיגיטל שינה את שוק המדיה, ולכן יש לתת לשחקנים כלים אחרים
אחרי שהודיעה כי היא דוחה את הבקשה לשת"פ בין זניט ומדיה קום, ל"גלובס" נודע כי הממונה על ההגבלים נוטה לדחות גם את הבקשה למיזוג בין יוניון ו-TMF • הוזמנו לשימוע בתחילת יוני • אם הבקשה לא תאושר - בכוונת חברות המדיה לפנות לבית הדין להגבלים
לשתי חברות המדיה הובהר כי הממונה על ההגבלים לא צפויה לאשר את בקשתן לשתף פעולה, אולם ההחלטה הסופית בעניין כפופה לשימוע שיתקיים בקרוב • טרם התקבלה החלטה באשר לבקשת המיזוג של יוניון ו-TMF
ל"גלובס" נודע כי שתי חברות המדיה לא נוטות להסכים לבקשה • אמנם בפני הממונה פתוחה האפשרות לפנות לבית הדין להגבלים לשם כך, אך עפ"י הערכות מועד סופי להכרעה יושג בהידברות
כצפוי: משרד הממונה על ההגבלים ביקש הארכה של חודש מיוניון ו-TMF למתן תשובה בבקשת המיזוג ביניהן ■ במקביל ממשיכים ממשרד הממונה לבקש הבהרות ונתונים מחלק מחברות המדיה האחרות כדי לקבל תמונה ברורה לגבי התנהלות השוק
מדיה קום וזניט מדיה, שביקשו פטור מהסדר כובל לרכישת מדיה במשותף, עדיין מתלבטות, ואילו יוניון ו-TMF, שביקשו מיזוג, נערכות להמשיך בתהליך
חברות המדיה מבקשות לאשר להן לנהל משא-ומתן משותף מול זכייניות הטלוויזיה המסחרית וסיכום על תנאים מסחריים משותפים, תוך שמירה על שתי חברות המתנהלות בנפרד - כל אחת באופן עצמאי
בשונה מבקשות לשיתופי פעולה שהרשות לא אישרה בעבר, בטענה שלא זו הדרך לפתור את בעיית הריכוזיות בשוק המדיה, הפעם הכוונה היא להגיש בקשה למיזוג מלא לחברה אחת בתוך שבועות ספורים ■ יוניון ו-TMF הן החברות השנייה והרביעית בגודלן, וסך נתחי השוק שלהן כיום הוא 28%
יוניון, בבעלות אורן יוניוב, ו-TMF, בבעלות משרדי הפרסום גיתם BBDO ויהושע TBWA, ישלבו את פעילותן? ■ בין היתרונות למהלך: קשרים ידידותיים בין הגופים ומיעוט ניגודי אינטרסים
מכונית חשמליתמשרד התקשורתמשרדי פרסוםניגוד ענייניםעיקוליםפזקבוצת שלמהרכב סינירמי שלמורשוק הרכב