בדרך החוצה מהבורסה: ג'ורג' חורש פרסם הצעת רכש למניות מקסימה לפי שווי של יותר מ-300 מיליון שקל

את השליטה במקסימה, העוסקת ביצור גזים תעשייתים ורפואי, רכש חורש מדסק"ש ב-2012 וכעת הוא מציע לקנות את הציבור לפי שווי הגבוה בכ-50% • בתגובה קפצה אתמול מניית מקסימה ב-12.4% והגיעה היום למחיר של 15.7 שקל, נמוך אך במעט מהצעת הרכש

ג'ורג' חורש בכנס די סי פייננס / צילום: תמר מצפי
ג'ורג' חורש בכנס די סי פייננס / צילום: תמר מצפי

איש העסקים ג'ורג' חורש, בעל השליטה בחברה התעשייתית מקסימה , פועל למחיקת מניותיה מהמסחר בבורסה של תל אביב לפי שווי של יותר מ-300 מיליון שקל. חורש מחזיק, באמצעות חברת יוניון שבבעלותו, ב-77.6% מההון של מקסימה, חברת אמיליה פיתוח מחזיקה ב-14.6% והציבור ביתרה, כ-7.4%, כך שהסחירות במניה מאוד נמוכה.

חורש, מעשירי ישראל, הוא יבואן רכבי טויוטה לארץ ובעל עסקים נרחבים בתחומי הנדל"ן, האנרגיה וההייטק. את השליטה במקסימה רכש בשנת 2012 מידי דסק"ש, שהייתה אז בשליטת נוחי דנקנר - במחיר ששיקף שווי חברה של כ-200 מיליון שקל. הוא מבקש למחוק אותה כעת לפי שווי הגבוה בכ-50%.

אתמול פרסמה יוניון הצעת רכש מלאה לכ-22.4% מהמניות הנמצאות בידי אמיליה והציבור במחיר של 15.81 שקל למניה - שהיוו  פרמיה של כ-14% על מחיר השוק. אמיליה פיתוח, הנמצאת שבשליטת עודד פלר עדכנה כי בכוונתה להיענות להצעת הרכש, שמועד הקיבול האחרון שלה הוא 21 באוגוסט.

בעקבות פרסום ההצעה קפצה אתמול מניית מקסימה  ב-12.4% והיום רשמה עלייה קלה למחיר של 15.7 שקל, נמוך אך במעט ממחיר הצעת הרכש. בשנה האחרונה רשמה המניה עלייה של 31% ושוויה של החברה הגיע לכ-308 מיליון שקל.

לאור הסכמתם של אמיליה ומחזיקים נוספים במניות מקסימה (סה"כ כ-15%) להצעה, חורש זקוק להיענות של עוד כ-2.5% מבעלי המניות כדי להגיע להחזקה של כ-95% ואז הוא יוכל לבצע רכישה כפויה משאר בעלי המניות ולמחוק את החברה מקסימה מהמסחר. אם המהלך יושלם הוא ישקיע כ-70 מיליון שקל ברכישת יתרת המניות שאינן ברשותו והחברה תהפוך לפרטית.

מקסימה (או בשמה המלא "מקסימה המרכז להפרדת אוויר בע"מ") עוסקת בייצור גזים לצרכים תעשייתיים ורפואיים וביבוא גזים מיוחדים. לחברה שלושה תחומי פעילות - תחום המוצרים התעשייתיים הכולל ייצור, התקנה ושיווק של גזים, תערובות גזים ומערכות נלוות לסוגיהם, הן ללקוחות חיצוניים והן לתחומי הפעילות האחרים של החברה; תחום מוצרי הסחר הכולל ייבוא ורכש מקומי של גזים שונים ומוצרים נלווים, וכן את פעילות החברה הבת מקסימה צפון, שהינה זרוע הפצה; תחום המדיקל הכולל ייצור, רכש, יבוא, ושיווק של גזים, תערובות גזים, ציוד ומערכות נלוות לשוק הרפואי. מנכ"ל החברה הוא רוני לנדאו ובתפקיד יושב הראש מכהן יוחאי רפאלי.

את שנת 2018 סיימה מקסימה עם הכנסות של כ-188 מיליון שקל, ירידה של 2.3% לעומת 2017. ברווח התפעולי שלה נרשם גידול של 16.4% לרמה של כ-21 מיליון שקל ובשורה התחתונה דיווחה החברה על צמיחה של 22% ברווח הנקי שהגיע לכ-15 מיליון שקל אשתקד.