יונדאי | בלעדי

כלמוביל מוציאה למכרז את תקציבי המדיה של יונדאי ומרצדס

מדובר בתקציבים המטופלים כיום בחברת המדיה יוניון • בשלב זה מסתמן כי תקציבי המדיה של מיצובישי ושל הטרייד-אין של כלמוביל יישארו בחברת המדיה TMF

האם מערך המדיה של קבוצת הרכב כלמוביל צפוי להשתנות בקרוב? ל"גלובס" נודע כי החברה נערכת למכרז מדיה על תקציב מותגי הרכב יונדאי ומרצדס, המטופלים כיום בחברת המדיה יוניון. בשלב זה מסתמן כי תקציבי המדיה של מיצובישי ושל הטרייד אין יישארו בחברת המדיה TMF.

תקציבי הפרסום של קבוצת כלמוביל מתחלקים בין ארבעה מותגים עיקריים: מרצדס, יונדאי, מיצובישי ותקציב הטרייד-אין של הקבוצה. החברה משקיעה בפרסום כ-28 מיליון שקל בשנה, מתוכם כ-10 מיליון שקל מופנים לדיגיטל.

מערך הפרסום של קבוצת כלמוביל עבר בשנתיים האחרונות מספר שינויים, במסגרתם התקשרה החברה עם שני משרדים חדשים: משרד no no no yes של גדעון עמיחי קיבל לידיו את החלק הארי של התקציב: המותגים מרצדס ויונדאי; ומשרד גיתם BBDO הופקד על מיצובישי והטרייד-אין. כל משרד קיבל את הטיפול בנתח המדיה הנגזר מתקציבי הקריאטיב, וכך חברת המדיה יוניון, המשתפת פעולה עם גדעון עמיחי, קיבלה את תקציבי מרצדס ויונדאי.

נתח הדיגיטל בכלל תקציב המדיה של כלמוביל הוא גבוה, ונראה כי בחברה מייחסים לתחום זה חשיבות רבה. בשלב כלשהו החלו חילוקי דעות סביב נתח התקציב הדיגיטלי עליו מופקד גדעון עמיחי, ובחברה ביקשו להעביר נתח זה לגורם אחר. נראה כי ביוניון לא התלהבו להישאר עם תקציב הטלוויזיה, וכעת צפוי להתנהל מכרז על חלק זה.

ענף הרכב שונה מבחינת התנהלות השחקנים לעומת ענפים אחרים בענף הפרסום, זאת כיוון שההיצע גבוה מהביקוש - אין מספיק משרדים גדולים שיכולים לטפל בתקציבי רכב, מאחר שליבואנים יש נטייה שלא לרכז מספר מותגים במשרד אחד. במכרז הנוכחי יוכלו להתחרות כמעט כל חברות המדיה.