עזריאלי: נשקיע עד 1.5 מיליארד שקל בהקמת 3 קניונים חדשים

הקניונים החדשים ייפתחו בקריית-אתא, בעכו ובראשון-לציון ■ בעלי קבוצת עזריאלי: "עשינו השקעה אסטרטגית בבנק לאומי - לא נמכור את המניות בבנק"

"נשקיע 1.2-1.5 מיליארד שקל בבניית 3 קניונים חדשים בקריית-אתא, בעכו ובראשון-לציון", כך אמר היום (ג') ל"גלובס" דוד עזריאלי, הבעלים של קבוצת עזריאלי, בטקס פתיחת חנות H&M בקניון מלחה בירושלים.

דבריו של עזריאלי באים על רקע ההנפקה המתוכננת של הקבוצה בבורסה בתל-אביב, שמספריה נחשפו השבוע ב"גלובס" לראשונה. הקבוצה מתכננת להנפיק 25% ממניותיה לציבור לפי שווי חברה של כ-10 מיליארד שקל.

עזריאלי גם חשף היום כי בכוונת הקבוצה להשקיע 300 מיליון שקל בבניית קומה נוספת בקניון איילון, שתשתרע על שטח של 10,000 מ"ר, מתוכם 8,000 שטח מסחרי נטו להשכרה.

* תבצעו גם רכישות של קניונים?

"אנחנו מסתכלים כל הזמן, ואם יזדמן משהו מעניין אז נקנה". ב'גלובס' כינו אותי 'הקניין', אז אקנה".

* האם פתיחת H&M בשני קניונים שלכם, קניון עזריאלי בתל -ביב וקניון מלחה בירושלים, מעניקה לכם יתרון על פני קבוצות הקניונים האחרות?

"בהחלט. צריך להסתכל גם על ההיבט המדיני. לפני 10-8 שנים התחננו ולא יכולנו להביא לארץ מותג. עכשיו עם כל הדיבורים על החרם באירופה ובאוניברסיטאות, כל מותג בינלאומי מביא ברכה למדינה ולא רק לקניון ולקונים. בקבוצה מבינים שהמותג H&M גם עוזר לאחרים".

* עוזר למצב אתכם כמובילים?

"בהחלט כן, אם מותר לי להשתמש בביטוי 'מצביעים ברגליים'".

* אתה עומד לגייס 2.5 מיליארד שקל. תיכנס עם הכספים האלה לתחומים אחרים?

"נעשה עם הכספים מה שטוב לנו וטוב למדינה".

עזריאלי התייחס בדבריו גם להחזקותיו בבנק לאומי שהניבו לו תשואה יפה של 60%. במאי 2009 הוא רכש 4.83% ממניות הבנק, שאותן החזיקו קרנות סרברוס גבריאל, תמורת 736 מיליון שקל - סכום ששיקף מחיר של 10.5 שקל למניה. היום עומד שער המניה על 17 שקל ומשקף לאחזקה שווי של 1.2 מיליארד שקל.

עזריאלי: "עשינו השקעה אסטרטגית בבנק לאומי. אנחנו מאמינים בבנק, ואני מאמין שזו תהיה השקעה טובה. אין לנו כוונה למכור את המניות".

בנוגע להעברת הנהגת הקבוצה לילדיו סירב עזריאלי להתייחס. עזריאלי אמר: "אני אוהב את כולם" ו"כולם יתרמו". בתו הקטנה של עזריאלי, דנה, היא סגנית נשיא בקבוצה ומסומנת כיורשת.

הדברים שאומר היום עזריאלי עולים בקנה אחד עם ההערכות בשוק, לפיה עיקר התמורה מההנפקה תופנה להתרחבות בפעילות הנוכחית. ייתכן כי חלק מהכסף ישמש לפירעון אשראי שנטלה הקבוצה כדי לממן את רכישת מניות בנק לאומי.