"מה שקורה ב'הבימה' זו קטסטרופה - ואני לא מדבר על הכיעור"

(עדכון) - עיריית ת"א תבדוק אזהרות המהנדס יששכר וינבך על קריסת היציע ב"הבימה: "הבניין עלול להגיע למצב כשל ברעידת אדמה או במצבים שעלולים להתרחש באופן שגרתי ביציע אולם רובינא, בדומה למה שקרה באולמי ורסאי בירושלים"

עיריית ת"א-יפו לא מתעלמת מאזהרותיו של המהנדס שהתריע על קריסה אפשרית של היציע בתיאטרון "הבימה": מהנדס העיר תל-אביב חזי ברקוביץ' מגבש פנייה לשני משרדי מהנדסים חיצוניים כדי לבדוק את אזהרותיו של וינבך - וזאת חרף העובדה שבדיקתו שלו לא העלתה ממצאים.

בשבוע שעבר פורסם כי המהנדס יששכר וינבך, שנשכר לעריכת ביקורת כמויות שגרתית על ידי "אופיצי", החברה הקבלנית המבצעת את השיפוצים ב"הבימה", מצא ליקויים חמורים ושיגר מכתב אזהרה לעירייה.

"בבניין 'הבימה' התגלתה סבילות נחותה של מספר רב של אלמנטים בשלד וחיבורים לא מחוזקים כנדרש בתקן. מצב זה יכול להביא את הבניין למצב כשל ברעידת אדמה או במצבים שעלולים להתרחש באופן שגרתי ביציע של אולם רובינא, בדומה למה שקרה באולמי ורסאי בירושלים", כתב וינבך.

"מה שקורה ב'הבימה' זו קטסטרופה - ואני לא מדבר על הכיעור"

יעקב רנר, לשעבר חבר מועצת העיר, אמר ל"גלובס": "מה שקורה בהבימה זה קטסטרופה - ואני לא מדבר על הכיעור בכלל. מילא זה, יכול להיות דבר מכוער אבל בטיחותי, אבל זה לא המקרה כאן".

רנר קרא לראש העיר רון חולדאי לנקוט שקיפות מלאה בענין הבימה: "לראש העיר יש אחריות כוללת לכאורה לענין הזה ואני דורש ממנו שיציג את הנתונים ומה קורה בבנין. לטעמי הוסיפו הרבה כספים לשיפוץ לעומת התכנון. אף אחד לא אומר כמה עלה השיפוץ וכמה השקיעה בו עיריית ת"א. כנראה שהוסיפו לענין הזה מיליונים ולא אומרים כמה - ומי משלם את זה".

ל"גלובס" נודע כי בעקבות הפרסומים שלח רנר מכתב אישי לחולדאי ובו כתב: "לאור הפרסומים האחרונים בעניין שיפוץ מבנה הבימה בת"א, הינך מתבקש לפרסם את עלויות השיפוץ של המבנה. פירוט עלויות השיפוץ יכלול את התקציב הראשוני שהוקצה לשיפוץ המבנה ותוספות שאושרו במהלך השיפוץ וע"י מי אושרו. כמו כן אבקשך לציין מה חלקה של העירייה בתקציב זה ומי הם הגורמים הנוספים, אם יש כאלה, שמשתתפים במימון השיפוץ".

רנר התייחס בשיחה עם "גלובס" גם לוועדה שתבדוק את נושא הבימה: "הוועדה צריכה להיות ממונה ע"י הסתדרות המהנדסים, משרד הפנים או גוף חיצוני אחר - כי העיירייה שותפה בהבימה, ורק לפני זמן קצר אמרה שהכל תקין ותקפה את וינבך. לא יכול להיות שאתה גם מנהל, גם משלם וגם קובע מי יישב בוועדה".