טרה מייקרת את מוצרי החלב בשיעור של עד 9%

מצטרפת לעליות מחירים של מוצרי חברות אחרות בתחום ■ בין המוצרים שיתייקרו - גבינה צהובה, קוטג', מעדני טום וג'רי, יוגורט מולר ועוד

אחרי שטראוס ותנובה, גם חברת טרה מעלה מחירים. ל"גלובס" נודע כי טרה הודיעה בימים אלה לרשתות השיווק כי החליטה להעלות מחירים בשורה ארוכה של מוצרי חלב בשיעור של עד 9%.

בין המוצרים שיתייקרו - גבינה צהובה, קוטג', מעדני טום וג'רי, יוגורט מולר ועוד.

במסגרת זו מייקרת טרה את הגבינה הצהובה 9% (200 גרם) בשיעור של 9% למחיר של 16.30 שקל. מחיר אותו המוצר עם אריזה לפתיחה חוזרת יתייקר ב-4.8% ל-15.55 שקל. גבינה צהובה 400 גרם תתייקר ב-4%, ומחירה יעמוד על 24 שקל. מחירו של חלב וניל יתייקר ב-9% ויעמוד על 7.70 שקל. הקוטג' 3% ו-5% של החברה יתייקר אף הוא בשיעור של 4.9%, ומחירו לצרכן יעמוד על 6.70 שקל. שמנת מתוקה תתייקר ב-2.2% ל-6.6 שקל. מעדן הילדים טום וג'רי יעלה ב-1.7% למחיר של 2.40 שקל.

מוצרים נוספים שיתייקרו הם משקה "לרוויה", שיעלה ב-4.3%. מחיר משקה 1 ליטר יעמוד על 9.41 שקל, ואילו מחיר משקה 500 מ"ל יעמוד על 5.41 שקל. בנוסף, מאגדות מולר ביאנקו יתייקרו ב-1% למחיר של 11.65 שקל.

גל ההתייקרויות במוצרי החלב מגיע רגע לפני חג השבועות.

לפי שעה, התחרות החריפה בין חברות החלב בולמת את ההתייקרויות בפועל לצרכן. מזה כמה שבועות שתנובה, שטראוס וטרה מקיימות מבצעי מכירה מאוד אגרסיביים, ואלה רק הולכים ומתרחבים לקראת החג.

עוד יצויין כי כל דרישה להעלאת מחירים טעונה הסכמה של רשתות השיווק, והדרישות האלה הן לפעמים פתח למשא-ומתן.

יחד עם זאת, כיוון שמדובר בהתייקרות רוחבית - נראה כי לאחר חג שבועות נראה התייקרות של ממש, והתחרות תימשך על רף מחירים גבוה יותר.

22
 22