חיסכון בקליק: באילו תחומים הזמנה באינטרנט תניב הנחה משמעותית

החל מפיצה, דרך ביטוח ועד דרכון - הזמנה באמצעות האינטרנט יכולה להניב הנחה של עשרות אחוזים מהמחיר המלא ■ "גלובס" בודק באילו תחומים לא כדאי לוותר על ביקור באתר לפני הביקור בחנות

ביקום האינטרנטי ניתן למצוא כמעט בכל תחום אלטרנטיבת קנייה ראויה ומחירים מוזלים ביחס לקיים בחנויות, אולם חנויות או שירותים המציעים הנחה קבועה על הזמנה מקוונת לעומת הזמנה טלפונית או רגילה, פנים אל פנים - ולא רק הנחות מזדמנות ומחירים משתנים לעומת מתחריהן - אינם תמיד בנמצא.

הנחות קבועות כאלה עשויות להיות עניין משתלם למדי עבור בתי העסק ולהעלות משמעותית את מפלס הרכישות ללא צורך בחיכוך עם הצרכן וב"נדנודים" מצד קונים - ועוד לא אמרנו מילה על החיסכון בכוח-אדם. עבור הקונה מדובר לרוב בעניין של נוחות, בלא מעט חיסכון בביורוקרטיה - וכמובן, בעלות מופחתת בסופו של דבר.

פנאי וטיפוח

זר פור יו

ברשת הפרחים והמתנות זר פור יו מעניקים הנחה קבועה של 5% מהתעריף הנקוב ללקוחות המזמינים דרך אתר האינטרנט. נתוני ההזמנות המקוונות, מספרים באתר, עומדים כיום על כ-7% מסך הביקורים באתר הרשת.

www.zer4u.co.il

מאדינה מילאנו

רשת הטיפוח מאדינה מילאנו מאפשרת ללקוחותיה לרכוש מוצרים דרך אתר האינטרנט של החברה בהנחה קבועה של 10%. גם כאן כרוכה ההנחה בהרשמה ללא תשלום למועדון לקוחות.

www.madina.co.il

למטייל

מלבד מאגר מידע מרשים מפעילה רשת למטייל באינטרנט גם חנות ציוד מקוונת. לאחר הרשמה קצרה לאתר, שאינה כרוכה בתשלום, זכאים הגולשים להזמין מוצרים הזוכים להנחה גורפת הנעה בין 10% ל-50% לעומת מחירם בסניפי למטייל.

http://shop.lametayel.co.il

תקשורת

סלקום: חבילות ומכשירים

סלקום מציעה 10% הנחה ברכישת מכשירי סלולר באתר, ו-5% הנחה על רכישת חבילות סלקום חו"ל - לצד מבצעים מזדמנים על שירותי החברה.

www.cellcom.co.il

אורנג': מכשירים בהנחה

באתר אורנג' ניתנות למצוא הנחות קבועות על מכשירי סלולר, ביחס לקנייתם במוקדי המכירות (אם כי מול נציג מכירות ניתן להתמקח - בעיקר כשנרכשת גם חבילת שירות בצמוד למכשיר). סוני אריקסון נייט נמכר באתר ב-684 שקל לעומת 1,404 שקל, נוקיה 5800 ב-2,124 שקל במקום 2,844 שקל, וסמסונג אולטרה טאץ' S8300 יעלה באתר 1,764 שקל במקום 2,844 שקל.

www.orange.co.il

בנקאות וביטוח

בנקים: אל תטריחו את הפקיד

בכל הבנקים, כתוצאה מהרפורמה בעמלות, מחירן הנקוב של פעולות ישירות - בהן אלה המבוצעות באמצעות האינטרנט - נמוך מפעולה הנעשית באמצעות פקיד. התעריפים לביצוע פעולה ישירה נעים כיום בין 1.35 שקל ל-2.9 שקלים, לעומת 5.50 שקלים עד 9 שקלים עבור פעולת פקיד.

בחלק מהבנקים ניתן למצוא הנחות על ביצוע מקוון של פעולות נוספות, בעיקר בניירות ערך ובמט"ח: כך למשל הנחה של 60% בעמלת קנייה או מכירה של ניירות ערך בבנק מזרחי-טפחות וכן 30% הנחה על עמלת חליפין ממטבע זר לשקל באינטרנט; בבנק הבינלאומי מציעים 50% הנחה בעמלת חליפין ברכישה ומכירה של מט"ח ועל קנייה, מכירה ופדיון של ניירות ערך. הזמנת צ'קים מתאפשרת לרוב חינם באמצעות אתרי הבנקים, או בהנחה משמעותית.

ביטוח: 5-50% הנחה

קבוצת ישיר איי.די.איי, המחזיקה בכמה מותגי ביטוח שונים, מאפשרת בכולם רכישה מקוונת מחיר מוזל של פוליסות ביטוח לרכב ולדירה.

באתר "ביטוח ישיר" - www.555.co.il - מוצעים למעלה מ-20% הנחה ברכישת ביטוח מקיף לרכב ו-5% הנחה ברכישת ביטוח חובה, הנחה של עד 20% ברכישת ביטוחי דירה והנחות של 35%-50% בביטוח נסיעות.

באתר "9 מיליון" - www.9000000.co.il - נהנים הרוכשים מעד 25% הנחה ברכישת ביטוח רכב ומ-20% הנחה ברכישת ביטוח דירה באתר.

באתר " YNET ביטוח" - www.b.ynet.co.il - מוצעים עד 20% הנחה ברכישת ביטוח דירה ו-25% הנחה ברכישת פוליסת ביטוח מקיף לרכב לנהגים ללא תביעות ב-3 השנים האחרונות ועם ותק נהיגה של עשור לפחות.

מזון

דומינו'ס פיצה: עד 40% הנחה

המבצע הנוכחי שמפמפמת דומינו'ס פיצה בקמפיין נרחב מציע עד 40% הנחה לארוחות המוזמנות אונליין, ועתיד להימשך לכל הפחות עד 15/6. "יותר מ-40% מהיקף פעילות המשלוחים של דומינו'ס נעשה כיום ברשת", אומר יוסי אלבז, מנכ"ל דומינו'ס פיצה בישראל.

נביעות: התחייבות לשירות מקוון

נביעות מציעה הנחה קבועה ללקוחות הברים שבמסלול האינטרנט. התאמת המסלול נעשית באמצעות נציג שירות של נביעות, ורק אחרי שלקוח של נביעות בחר במסלול האינטרנט הוא מקבל את המחירים המיוחדים ללקוחות האינטרנט - ומתחייב לכך שכל בקשת שירות תתבצע אך ורק דרך אתר האינטרנט.

כך, למשל, עבור לקוח במסלול האינטרנט יעלו בר+2 כדי 19 ליטר 79 שקל במקום 110 שקל, ובר+4 כדי 10 ליטר יעלו 99 שקל במקום 119 שקל.

שירותים ממשלתיים

משרד התחבורה: חידוש רישיון

לאחרונה החל פורטל gov.il בקמפיין פרסומי המבטיח הנחה של 50% בחידוש רישיון נהיגה או רכב באמצעות האינטרנט - 27 שקל באתר לעומת 52 במשרד הרישוי. ההנחה, שימו לב, תינתן רק החל מאוגוסט הקרוב.

www.gov.il/firstgov/ecom

משרד הפנים: חידוש דרכון

זו אינה ההנחה היחידה שמתאפשרת למשלמים באמצעות פורטל השירותים הממשלתיים: כך למשל נעשה בחידוש דרכון, כשהתמריץ גדל בהתאם לעומס בלשכות בחודשי השנה השונים (170 שקל בין נובמבר לפברואר, 220 שקל בין מארס לאוקטובר - במקום 250 שקל), הנפקת תעודות מעבר וכדומה. במקרים נוספים ניתנות הטבות כמו הארכת מועד התשלום של מס הכנסה, הנחה לחיילי מילואים בעת חידוש רישיון הנהיגה על בסיס מספר ימי המילואים, ועוד. יוזמה של השר מיכאל איתן מבקשת לעגן באופן קבוע הנחה על כל שירות ממשלתי שהתשלום עבורו נעשה באופן מקוון.

תיירות

תחום תיירות האינטרנט מתחלק לאתרים המופעלים על-ידי סיטונאים (אל-על, ארקיע, השטיח המעופף, קשרי תעופה ואחרים) ולכאלה המופעלים על-ידי קמעונאים (הדקה ה-90, גוליבר, איסתא, אופיר טורס ואחרים).

ההבדל העיקרי מבחינת הצרכן הוא שבדרך-כלל ההזמנה האינטרנטית באתרי הסיטונאים מתבצעת ישירות במערכת ההזמנות של החברה. באתרי הקמעונאים לרוב עם שיגור ההזמנה האינטרנטית מתקשר אל הצרכן נציג שירות לקוחות המשלים את ההזמנה.

כיוון שמרבית ההנחות הקבועות הניתנות באתרי תיירות באינטרנט מגלמות את החיסכון בדמי טיפול (הנעים סביב 15-17 דולר), הרי שבאתרים בהם נוצר קשר טלפוני עם שירות לקוחות לא ניתנת הנחה כזו.

יוצאי דופן במקרים אלה הם אתרי החברות גוליבר והדקה ה-90, המציעות הנחות גבוהות משיעור דמי הטיפול עבור הזמנה אינטרנטית.

ככלל ניתן לומר כי אתרי תיירות המעודדים הזמנה אינטרנטית יציינו בבולטות את ההפרש בין הזמנה כזו להזמנה טלפונית.

בחברת אל-על זהים מחירי ההזמנה באמצעות האינטרנט למחירי ההזמנה הטלפונית.

ארקיע

ארקיע מעניקה הנחה קבועה של 13 שקל לכרטיס בהזמנת כרטיסי טיסה לאילת ו-15 שקל בכרטיס לחו"ל.

www.arkia.co.il

גוליבר

גוליבר מעניקה הנחה קבועה של כ-17 דולר לנוסע, כ-50 דולר הנחה למשפחה. לדברי מנכ"ל גוליבר, אורי אלון, החברה, כסוכנות נסיעות אינטרנטית, מעודדת הזמנות כאלה, זאת משום שההזמנה באמצעות הרשת באמת מאפשרת חיסכון בכוח-אדם במוקד ההזמנות: "במהלך השנים ההזמנה הפכה מאובטחת וידידותית יותר, ולכן אנחנו מסבירים כי מי שמוצא את מה שחיפש ברשת יכול בכמה הקלקות לסגור את העסקה ולקבל את האישור, וכך לחסוך גם לנו וגם לעצמו".

www.gulliver.co.il

רשת מלונות פרימה

רשת מלונות פרימה מעניקה הנחה של 5% באתר 5% לחברי מועדון (ההצטרפות ללא תשלום באמצעות האתר). יש כפל הנחות.

www.prima.co.il

אלדן

השכרת רכב באמצעות אתר האינטרנט של אלדן מזכה את הלקוח ב-20% הנחה ממחיר ההשכרה של הרכב. ניתן לבצע את התהליך במלואו באמצעות האתר ולקבל שובר הזמנה ללא ביצוע שיחת טלפון.

www.eldan.co.il