קקטוס הזהב 2010: שלמור לקח יותר זהב, מקאן ניצח בנקודות

מקאן גרף 38 פרסים, מתוכם 5 מדליות זהב ושני גרנד קקטוס ■ שלמור חוזר להשתתף בתחרות, וההימור שלקח - להגיש מספר קטן של עבודות איכותיות - הביא אותו למקום השני עם 8 מדליות זהב ושני גרנד קקטוס

משרד הפרסום מקאן-אריקסון הוא הזוכה של תחרות קקטוס הזהב לשנת 2010. אחרי שבשנה שעברה קטף המשרד את המקום הראשון, גם השנה הוא זוכה בתואר עם 38 מדליות וסיכום של 63 נקודות.

המשרד, שהגיש יותר מ-100 עבודות לתחרות, רשם את הזכייה הגדולה ביותר דווקא במדליות הארד - 24 מדליות (נקודה לכל מדליה), 7 מדליות כסף (2 נקודות למדליה) ו-5 מדליות זהב (3 נקודות לכל מדליה). שתי מדליות גרנד שבהן זכה הוסיפו לו 10 נקודות בשקלול הסופי (5 נקודות לכל גרנד).

זוהי השנה השלישית ברציפות שבה זוכה מקאן-אריקסון בתואר, כאשר בשנה שעברה, יש לציין, המתחרה המוביל שלו - שלמור-אבנון-עמיחי, בחר שלא להתמודד בתחרות ופינה את הזירה למשרדים אחרים.

את הזכייה של מקאן-אריקסון ניתן לייחס השנה למספר גורמים. המשמעותי ביותר הוא העובדה שמנכ"לית המשרד, איריס בק, סוגרת שנה בתפקיד. מי שהגיעה מתעשיית הסלולר ושימשה במשך מספר שנים כסמנכ"ל השיווק של פרטנר, הגיעה למקאן בין היתר כדי להצעיד קדימה את מה שבעלי המשרד, אילן שילוח, זיהה כתחום החשוב והצומח ביותר בתעשייה, הניו-מדיה.

ואכן, בק חיזקה את תחום האינטרנט במשרד, לאחר שהגדירה אותו כחוד החנית של התעשייה. במסגרת זו גויסו אנשי קריאייטיב צעירים, אנשי טכנולוגיה, תוכן ורשתות חברתיות. כך למשל, אלדד ויינברג, שהיה סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן, קיבל לידיו גם את ניהול הקריאייטיב באינטרנט. מן הצד השני, טל רביב, המשיך לדחוף קדימה את מה שנחשב במשך שנים לספינת הדגל של המשרד - תחום הטלוויזיה.

מקאן-אריקסון סוגר שנה של עבודה מוצלחת ללקוחות הדגל - yes, יופלה (תנובה), סלקום ובנק לאומי.

שלמור חוזרים לתחרות

את המקום השני קוטף משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, שכאמור נעדר בשנה שעברה מהתחרות. אפשר היה לומר ששלמור חזרו "ובגדול", אך המונח הזה אינו עולה בקנה אחד עם החזון ותפיסת העולם של רמי שלמור, שלומי אבנון' גדעון עמיחי וצוותי הקריאייטיב שלהם. סביר להניח שהם יעדיפו את הניסוח לפיו המשרד זכה במקום השני ב"קטן אך במדויק".

כדי להסביר את הדברים די לבדוק את מספר העבודות המועט שהגיש המשרד לתחרות, כ-30 (פחות משליש מהעבודות שהגיש מקאן).

מדובר בעבודות נבחרות שהמשרד הגיש במקביל לתחרויות בינלאומיות' כאשר הקונספט הוא כי מה שמספיק טוב להתמודד מול ענקי הפרסום הבינלאומיים - יכול לתת פייט גם כאן בזירה המקומית, ומה שלא יכול להישלח מעבר לים - גם לא ייצג את המשרד בקקטוס המקומי הקטן.

האסטרטגיה הזו עבדה, ומתוך אותן 30 עבודות דגל, 21 חוזרות הביתה כמנצחות. 5 מדלית ארד, 6 מדליות כסף, 8 מדליות זהב ושני פרסי גרנד קקטוס זיכו את שלמור-אבנון-עמיחי ב-51 נקודות במצטבר. המשרד זכה במספר מדליות הזהב הגדול ביותר.

בשלמור מאמינים FH כדי להגיע לסטנדרטים גבוהים ולפרוץ מסגרות צריך קודם כל להיות עם האצבע על הדופק בכל מה שקשור לפרסום בעולם. גדעון עמיחי אמר בעבר FH מקומו של הפרסום הישראלי הוא מעל גבי במות בינלאומיות.

יש כמובן את מי שלא מאמינים FH הסוכנויות הישראליות הקטנות יחסית (לעומת קולגות מחו"ל) יכולות להותיר חותם משמעותי, אבל כדי לענות על זה צריך פשוט לבדוק איפה עמיחי, שלמור ואבנון. אחרי שנעדרו מהתחרות בשנה שעברה, גם בתחרות הנוכחית מקומם נפקד, אבל הפעם רק פיזית. את המשרד מייצגים במקומם סמנכ"לי הקריאייטיב והעובדים, בעוד השלושה שהו באותה עת בלונדון, בתחרות פרסום בינלאומית שאליה הוזמנו. אז אולי הם החמיצו את המקום הראשון השנה, אבל העיניים נשואות החוצה.

על חודה של נקודה

במקום השלישי ממוקם משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, עם 33 נקודות מצטברות ו-18 מדליות. ללא פסלון גרנד קקטוס, אבל עם 8 מדליות ארד, 5 כסף ו-5 מדליות זהב ובפער ניכר משני המקומות הראשונים.

בהפרש של נקודה אחת בלבד, אדלר-חומסקי&ורשבסקי מתברגים במקום הרביעי, עם 32 נקודות מצטברות, ו-22 פרסים, אחד מתוכם של הגרנד קקטוס. מדובר במספר זכיות נאה. לשם השוואה, מקאן-אריקסון יביא הביתה 38 פסלוני קקטוס, שלמור 21 פסלונים, ובאומן, אמנם במקום השלישי, אך עם פחות פסלונים (18 במספר).

אחריו, בפער ניכר, עם 15 נקודות מצטברות ו-13 פסלונים, משרד הפרסום גיתם BBDO. אחרי הזכייה הגדולה במקום השני בשנה שעברה, יצטרכו להסתפק השנה בגיתם ב-13 מדליות, 11 מהן ארד, 2 כסופות וללא זהב או גרנד קקטוס.

המקום השישי הוא של שמעוני-פינקלשטיין, שמצליח להפתיע בכל שנה מחדש ולהתברג במקום גבוה, למרות שהוא אינו נמצא בצמרת דירוג משרדי פרסום ואינו שוכן קבע בעשירייה הראשונה. ועדיין, בשנה שעברה הוא התברג במקום הרביעי, והשנה, הוא מציג זכיות מרשימות. קקטוס זהב אחד, 3 קקטוסים מכסף ושני קקטוסי ארד. בסך-הכול 11 נקודות. 4 נקודות בלבד מהמדורג מעליו, גיתם.

הלאה בדירוג אפשר למצוא את משרד הפרסום גלר-נסיס, שמביא הביתה פסלון כסף אחד ושני פסלוני ארד; JWT בניצוחו של יורם דמבינסקי, שזוכים ב-6 פסלוני ארד; פרסום ברוקנר-נטע-יער עם 7 קקטוסי ארד, משרדי האינטראקטיב arc interactive עם שני פסלוני ארד, ואידיאולוג'יק עם אחד, את אזימוט עם ארד אחד, וכמוהו דרורי-שלומי עם פסלון קקטוס אחד מארד. twisted סיכמה את הקקטוס עם 4 זכיות - מספר הזכיות הרב ביותר מבין חברות הדיגיטל.

11
 11