הפתיעו את הענף: קסטרו הודיעה על פתיחת מכירות סוף העונה

בכיר בענף: "הקדמת מכירות סוף עונה מעידה שהשוק במצב לא טוב" ■ מנכ"ל קסטרו, גבי רוטר: "אנחנו יוצאים בסוף עונה בדיוק לפי תוכנית העבודה. בעוד חודש וחצי אנחנו כבר בעונה חדשה"

רשת קסטרו הודיעה היום (ה') על פתיחת מכירות סוף העונה ברשת, עם הנחות של עד 50% - והפתיעה חלק מהמתחרים. אלה צפויים בימים הקרובים ללכת בעקבותיה.

"אני מאמין שזה ייאלץ את רשתות האופנה ליישר קו. הקדמת מכירות סוף עונה מעידה שהשוק במצב לא טוב. אנחנו במבצעים אבל לא מגבירים אותם כרגע למכירות סוף עונה", אומר מנכ"ל יבואנית לי קופר, גידי גולדפינגר.

מנכ"ל קסטרו, גבי רוטר, אומר "אנחנו יוצאים בסוף עונה בדיוק לפי תוכנית העבודה. בעוד חודש וחצי אנחנו בעונה חדשה".

המתחרים סבורים אחרת. "מעולם לא קרה שקסטרו יצאה ראשונה לסוף עונה. אנחנו רגילים שפוקס יוצאת ראשונה ומכוונת את כל השוק. קסטרו יצאה בהצהרות שיהיה להם סוף עונה קצר, ובסוף המציאות מכתיבה את ההתנהגות", אומרים ברשתות האופנה.

בדיקה קצרה מגלה כי מספר רב של רשתות אופנה מציע מבצעים רחבים. ברנואר ולי קופר מציעים 50% על הפריט השני, בגולברי 60% על הפריט השני, ב-ml מציעים מבצע 2+2, בהוניגמן 30% הנחה, ובקרייזי ליין הנחות בשיעור של 30%-50%. בפוקס מציעים 60% הנחה על פריט שני לחברי מועדון בלבד, ואילו בסליו מציעים מבצע 2+1 על חולצות פולו בלבד.

במכירות סוף העונה המבצעים יעמיקו משמעותית. בשלב זה הרשתות זארה, גולף וגריפ אינן מציעות מבצעים.

לפי מערכת ריס, ב-5 החודשים הראשונים של השנה נרשמה עלייה של 2.5% בלבד במכירות חנויות זהות ברשתות האופנה, וזאת בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. הנתון הזה אינו מעודד, הגם שחודש מאי נחתם עם ירידה של 0.8% במכירות.

"רוב המותגים לא משפרים את המכירות. מה זה מבצעי סוף עונה? זה מלאי, מלאי מכוון מבצעים. נקודה", אומר מנכ"ל חברת אופנה.

לדברי מנכ"לית סליו, שגיב שקד, "מבצעי ה'סטוק דיי' בקניוני עזריאלי הפכו בשנים האחרונות לסמן הימני במכירות סוף העונה, ומותגים הכינו עצמם לסוף עונה אחרי ה'סטוק דיי' שמתוכנן השנה לאמצע יוני. באירופה לא יוצאים לסוף עונה לפני חודש יולי, ולרוב בישראל משתדלים להתאים למגמות באירופה. סליו בתוכנית העבודה העונתית לא מכוונת להיות בתאריך כזה במבצעי סוף עונה".

לדברי גולדפינגר, "כל אחד קורה למבצע שלו בשם אחר. השוק במבצעים כבר מתחילת העונה, וזה כנראה בגלל שהמצב של אף אחד לא טוב. אולי צריך להחליף את השלט מ'מבצע' ל'סוף עונה'".

ויש גם סיבה נוספת ללחץ הרשתות לחסל את המלאי, כפי שמסביר מנכ"ל קניון אבנת, דני טורקניץ: "ראש-השנה חל השנה ב-8 לספטמבר, יומיים לפני המשכורות וצמוד להוצאות על הקייטנות והחזרה לבית-הספר. העיתוי הזה ישפיע לרעה על מכירות החג".

11
 11