וול סטריט סגרה במגמה מעורבת על אף הורדת תחזית הצמיחה

נאסד"ק איבד 0.3% הדאו ג'ונס עלה ב-0.2% ■ הריבית נותרה ללא שינוי ■ מכירות הבתים החדשים נפלו ב-33% לשפל היסטורי של 300 אלף בתים ■ ברקליס הוריד את המחיר לגולדמן זאקס ביותר מ-10%

למרות הציפיות המוקדמות לפתיחה חיובית היום (ד') בוול סטריט, הרי שפתיחה מגומגמת עברה עד מהרה לירידות שערים במדדים המובילים, לאחר שגם היום פורסמו נתונים מאכזבים משוק הנדל"ן בארה"ב, זאת בהמשך לירידות שאיפיינו את המסחר אמש, שגם הן הושפעו מנתוני נדל"ן חלשים, מהנתונים ניכרת חולשה במכירות הבתים החדשים והקיימים.

לאחר ההודעה על החלטת הריבית , אשר נותרה על כנה ברמתה האפסית תוך שה'פד' מציין כי מדיניותו תמשך עוד "זמן ממושך", ולאחר שה'פד' הוריד את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב, בעיקר כתוצאה מהשפעת משבר החוב באירופה, החלו המדדים לזגזג בין הטריטוריה השלילית לחיובית וננעלו במגמה מעורבת.

"ה'פד' מכיר בכך שישנן בעיות באירופה וכי בשוק התקבל רצף נתונים המצביעים על אכזבה מקצב ההתאוששות, הן מכיוון שוק התעסוקה, הן מכיוון שוק הדיור ואפילו המכירות הקמעונאיות היו מאכזבות" אמר לאחר הודעת הריבית מייק מטרסו, יו"ר משותף בפרנקלין טמפלטון.

למרות התמתנות הירידות בבורסות אירופה עם פתיחת המסחר בוול סטריט ולאחר שסוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה כי התקציב הבריטי (והקיצוצים עליהם הודיעה הממשלה אתמול) תומך בהותרת דירוג האשראי של בריטניה בדירוג המקסימלי "Aaa/ יציב", לאחר פרסום הנתונים בארה"ב שהעבירו את השוק לירידות, שבו גם הבורסות האירופיות לרשום ירידות שהלכו והחריפו עד מועד הסגירה.

ריצ'רד ראסל, מחבר הניוזלטר המפורסם "Dow Theory Letters", ומי שמסתמן כנביא הזעם של המשבר הנוכחי, ממשיך להצדיק את כינויו. בניוזלטר עדכני שהוא מפרסם, הוא חוזר על התחזיות הפסימיות שלו על הכלכלה האמריקנית וטוען כי "אנחנו נמצאים באחת הבועות הגדולות ביותר בהיסטוריה של שוק המניות האמריקני, והתוצאות שלה יהיו הרסניות - שוק דובי העוצמתי ביותר מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת, ואולי אפילו גרוע מכך". לדבריו של ראסל, "השוק נאחז בשבבי אופטימיות על בסיס יומי, שבועי וחודשי - שמונעים ממנו להתפרק לחלוטין. מדובר בשלב נוסף במפולת הסופית שדיברתי עליה בחודש שעבר".

ובוושינגטון - טימותי גייתנר, שר האוצר האמריקני, אמר אמש בעת שימוע בפני ועדת הפיקוח של הקונגרס, שבין היתר מפקחת על התקדמות תוכנית התמרוץ הפיסקאלית של ה-700 מיליארד דולר שהושקה ב-2008, כי הבנקים החזירו כ-75% מכספי החילוץ שהם קיבלו. כך מדווח ה"וושינגטון פוסט". הוא הביע בטחון באשר ליכולת להחזיר את עלויות תוכנית הסיוע.

נפילה במכירות הבתים החדשים

ב-17:00, שעון ישראל, פורסמו נתונים בדבר מכירת בתים חדשים לחודש מאי אשר צנחו ב-33% לעומת חודש אפריל והסתכמו בשפל חסר תקדים של 300 אלף בתים חדשים שנמכרו בארה"ב. הנתון היה מאכזב במיוחד מאחר והכלכלנים צפו כי המספר ירד ל-427 אלף יחידות.

במסחר בבורסת הסחורות בניו-יורק, החוזים העתידיים על נפט גולמי נסחרו בירידה של 2.5% ל-75.3 דולר לחבית. זאת, לאחר שב-17:30, שעוננו, פורסם הדו"ח השבועי בדבר מלאי הנפט ומוצריו שהצביע על עלייה מפתיעה של 2 מיליון חביות נפט גולמי לעומת צפי לירידה של 800 אלף חביות.

הורדת מחיר יעד לגולדמן זאקס

אפל הוסיפה לרכז עניין לקראת הגעתו לחנויות של הדגם החדש, ה-iPhone4 מחר. היום הודיעה החברה כי על רקע קשיים בתהליך הייצור היא דוחה את הגעתו של הדגם הלבן לשווקים לאמצע יולי, עם הדגם השחור, הפופולרי יותר הצהירה החברה כי אין לה בעיה והוא יחל להימכר מחר ברחבי העולם.

ענקית ציוד הספורט, נייקי , צפויה להציג היום רווח של 1.05 דולר למניה עבור הרבעון הפיסקאלי השני שלה, לעומת 99 סנט ברבעון המקביל.

אדובי סיסטמס דיווחה אמש על צמיחה של כ34% בה כנסות הרבעון הפיסקאלי השני שלה ל-943 מיליון דולר. ללא פריטים, החברה הרוויחה 44 סנט למניה. אנליסטים ציפו לרווח של 43 סנט למניה, על הכנסות בהיקף 905.9 מיליון דולר. החברה הודיעה על תוכנית לרכישה עצמית של מניות, בהיקף 1.6 מיליארד דולר וזאת, עד לתום שנת הכספים 2012.

כלכלני ברקליס קפיטל מורידים את מחיר היעד למניית גולדמן זאקס בלמעלה מ-10% ל-175 דולר. בשל תנאי שוק קשים, לדבריהם, האנליסטים מנמיכים את תחזיתם לתוצאות הרבעון השני הן לגולדמן והן למורגן סטנלי .

בברנסטיין ריסרץ' העריכו אתמול כי ייתכן שטבע שוקלת רכישה נוספת בקרוב. לדבריהם, גיוס החוב של טבע בהיקף 2.5 מיליארד דולר באג"ח אותו השלימה בשבוע שעבר נועד לאפשר רכישה ב-1-3 מיליארד דולר.

פרולור ביוטק הדואלית המפתחת חלבונים לצרכים רפואיים ואשר פיליפ פרוסט, יו"ר טבע, הוא בעל העניין הגדול בה ומחזיק כ-17.79% מהון מניותיה, ריכזה עניין לאחר שנפלה אתמול ב-10% לאחר שחברת קריסטל ריסרץ', אשר ב-2006 קיבלה חבילת אופציות תמורת שירותי ייעוץ, מכרה אותה שלשום תמורת הנחה של 3% בלבד על מחיר הסגירה של יום ו' האחרון, עובדה שיצרה "אפקט עדר" של מכירות אתמול. נציין כי באתר של ג'ים קריימר דווקא ציינו את חברת הביומד לחיוב והיא אף זכתה להגדרה כ"אחת מ-10 החברות עם הסיכוי הנמוך ביותר להגיע לפשיטת רגל".

נייס דיווחה כי בנק SAXO יטמיע כסטנדרט את המערכת למניעת הלבנת הון של החברה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]