צרות בצרורות: הדנקנרים מסתבכים גם עם בנק רומני

בנק UniCredit דורש מאלרן פירעון מיידי של 3.1 מ' אירו ■ החוב לבנק הרומני הוא בגין ערבות שניתנה על ידי אלרן לחברת הלוויין הרומנית DTH, כישלון עסקי נוסף של הדנקנרים

שנה וחצי לאחר שמחזיקי האג"ח באלרן השקעות הבינו לראשונה כי לא יראו את כספם בחזרה בזמן, הסדר החוב בחברת ההחזקות שבשליטת גדי ודורי דנקנר ומשפחותיהם שוב נדחה. הפעם הסיבה מגיעה מכיוונו של הבנק הרומני UniCredit. הבנק דורש פירעון מיידי של חוב בסך 3.1 מיליון אירו, ובית המשפט המחוזי בתל-אביב הסכים לבקשת החברה לדחות את אסיפות הנושים המתוכננות מהיום ליום חמישי הבא.

עו"ד יורם ראב"ד, המייצג את אלרן השקעות, ביקש הבוקר מהשופט איתן אורנשטיין לדחות את אסיפות הנושים, "בשל אי הבהירות הנובעת מהמכתב שהתקבל מבנק UniCredit, ולנוכח הפגישה שתתקיים עם נציגי הבנק בישראל ביום שני".

החוב לבנק הרומני הוא בגין ערבות שניתנה על ידי אלרן לחברת הלוויין הרומנית DTH, כישלון עסקי נוסף של הדנקנרים. אלרן מחזיקה ב-25.3% מ-DTH, שנקלעה לקשיים. בחודש שעבר אף נפתחו הליכים משפטיים נגד חברת הלוויין על ידי נושיה, כולל חברת יורוקום שבשליטת שאול אלוביץ'.

אלרן השקעות נקלעה למשבר והיא אינה עומדת בהחזר החוב לנושיה. את 2009 סיימה בהפסד של 66.5 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 156 מיליון שקל ב-2008. כן, נצבר לה גירעון של 257 מיליון שקל בהון העצמי, והתחייבויותיה מסתכמות ב-266 מיליון שקל. לדו"חות החברה צורפה הערת "עסק חי", המעלה ספק בנוגע להמשך קיומה. הדו"חות לרבעון הראשון השנה עדיין לא פורסמו.

60% מהחוב יומרו לכ-30% מהמניות

משפחת דנקנר מחזיקה בכ-62% ממניות אלרן, ששווייה בבורסה 6.3 מיליון שקל בלבד (המניה ברשימת השימור). השליטה בחברה נרכשה בשנת 2000, ומאז יצאו הדנקנרים להרפתקאות שמרביתן הסתיימו במפח נפש, כמו למשל רשת דראגסטור ברומניה, פרויקט "עיר המלכים" באילת ומיזמי נדל"ן במזרח אירופה ובתאילנד.

הסדר החוב המתגבש באלרן כולל המרת כל 2 שקל ערך נקוב באג"ח למניה אחת, כך ש-60% מיתרת החוב תומר לכ-30% ממניות החברה. בגין יתרת החוב תונפק סדרה אג"ח חדשה בריבית שנתית של 7%, שתיפרע בארבעה תשלומים שווים בין השנים 2015 עד 2018. מחזיקי האג"ח יקבלו גם ביטחונות חדשים.