הקו לאילת: בג"ץ דחה את העתירות של ארקיע, ישראייר ואל-על

מדובר בעתירות שהגישו ארקיע וישראייר נגד החלטת שר התחבורה לאפשר לאל-על לחנוך קו טיסות בין נתב"ג לאילת, וכן בעתירה שהגישה אל-על נגד ההגבלות שהוטלו עליה בהפעלת הקו

בג"ץ פירסם היום (א') אחר-הצהריים את החלטתו בעתירות שהגישו ארקיע וישראייר נגד החלטת שר התחבורה לאפשר לאל-על לחנוך קו טיסות בין נתב"ג לאילת. כמו כן דחה בג"ץ את עתירתה של אל-על, שטענה נגד ההגבלות שהוטלו עליה בהפעלת הקו.

ארקיע וישראייר טענו כי שר התחבורה ישראל כץ גיבש את החלטתו להעניק לאל-על את הרישיון להפעלת הקו לאילת עוד בטרם קבעה רשות התעופה האזרחית את עמדתה בנושא.

שתי החברות טענו עוד כי מתן האפשרות לאל-על להיכנס לפעילות בקו לאילת תביא לחיסולן הכלכלי, שכן הפעילות בקו לאילת היא ליבת העסקים שלהם.

מנגד טענה אל-על כי החלטתו של שר התחבורה לאשר לה להפעיל רק 3 טיסות לאילת מדי יום, להגביל את מספר המושבים בטיסות רק ל-430 מדי יום ולבחון את פעילותה בקו רק בעוד חצי שנה - פוגעת במהלכיה העסקיים.

בג"ץ דחה כאמור את 3 העתירות וקבע כי מטרתו של שר התחבורה בקבלת ההחלטה היתה להגביר את התחרות בקו הטיסות לאילת, וכי החלטתו התקבלה בצורה נאותה.

עוד קבעו שופטי בג"ץ כי ההחלטה להטיל על אל-על מגבלות ולבחון בתום חצי שנה את פעילותה בקו מגנה על ארקיע וישראייר.

"תחרות חופשית אין משמעה תחרות שלוחת-רסן", קבעו שופטי בג"ץ, "והאינטרס הציבורי עלול להינזק אם כתוצאה מכוחה העודף תנצל אל-על את יתרונותיה על מנת לדחוק את ישראייר וארקיע מן השוק ולהפוך למונופול. לכן ישנה חשיבות רבה לתנאים בהם הותנה רישיונה של אל-על".

בג"ץ חייב את 3 החברות לשלם שכר-טרחת עורך דין בגובה 50 אלף שקל כל אחת לשר התחבורה ישראל כץ. (בג"ץ 1882/2010).