יו"ר רשות השידור: להסדיר מיד את כל תהליכי רכש ה-HD

הנחיית אמיר גילת באה כשברקע טענות לאי-סדרים במערך שידורי ה-HD של ערוץ 1 ■ אולפני הרצליה בחנה פעולה משפטית נגד רשות השידור, לאור התנהלותה במכרז שידורי ה-HD במארס

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, העביר הנחיה להשלים מיידית את כל תהליכי הרכש וההצטיידות ב-HD, ובכלל זה יציאה למכרזים מחודשים על שידורי ה-HD.

ל"גלובס" נודע כי ההנחיה של גילת מגיעה כשברקע טענות קשות על אי-סדרים במערך השידורים המתקדמים של ערוץ 1. השידורים בשיטת השידור המתקדמת באפיק השידור 511 ניתנו לחברת "מזמור", על בסיס הארכת ההתקשרות מימי שידורי המונדיאל וללא מכרז מחודש.

עוד נודע כי חברת אולפני הרצליה בחנה פעולה משפטית נגד רשות השידור, לאור התנהלותה במכרז שבכל זאת נערך במארס 2010 וכאמור לא חודש מאז.

במכרז שפורסם ערב שידורי המונדיאל, שהיו הניסיון הראשון של רשות השידור ב-HD, נתבקשו החברות שמבקשות להעביר את השידור להעמיד "ניידת שידור" לטובת העניין. באולפני הרצליה טוענים, על-פי גורמים בתעשייה, כי ביכולתם היה להעביר את מלוא השידורים באיכות השידור המתבקשת, אם כי לא באמצעות "ניידת" שלא היתה אז ברשותם. למרות זאת, מועמדותם נפסלה.

עלות המכרז עמדה על כמיליון שקל. במימון לקחו חלק גם חברות הכבלים והלוויין.

כעת הספיקה אולפני הרצליה לרכוש ניידת שידור שתוכל להעביר שידורי HD, ובכל זאת נמנע ממנה להשתתף במכרז, משום שלא נערך כזה.

בימים האחרונים נערכה פגישה בין מנכ"ל אולפני הרצליה, יואב פרץ, ליו"ר רשות השידור החדש, אמיר גילת, בה הביא פרץ את טענותיו.

פרץ אמר היום (ד') ל"גלובס": "פגשתי את אמיר גילת, והוא התחייב בפניי כי יוציא מכרז חדש בתחום ה-HD".

מנכ"ל מזמור, דני לנקרי, אמר בתגובה: "הרשות פנתה אליי כספק יחיד. זו חוצפה של אולפני הרצליה, שאין להם ניידת, לבוא ולדרוש מכרז. אני מחזיק בידי חוזה שניתן לי במכרז. החוזה הוא ל-13 חודשים עם שתי הארכות של שנה".

טרם נמסרה תגובת רשות השידור.