נבחרת ישראל ב-HD? ההתאחדות לכדורגל מטילה וטו

לא מאשרת לערוץ 10 למכור לערוץ הספורט את זכויות ה-HD של 4 משחקי הבית במוקדמות יורו 2012 ■ במסגרת העסקה אמור ערוץ הספורט להפיק את השידורים עבור ערוץ 10

12 ימים לפני המשחק במוקדמות יורו 2012 מול קרואטיה, ממשיכים בהתאחדות לכדורגל ובערוץ 10 לחפש פתרון לסוגיית שידור ה-HD של משחקי הבית.

אחרי שבהתאחדות סירבו לאשר לערוץ 10 - המחזיק בזכויות משחקי הבית והחוץ של הקמפיין - להעביר את זכויות ה-HD של משחק הפתיחה מול מלטה בחודש שעבר לשידור בצ'רלטון בשל סכסוך משפטי בין הגופים; כעת מסרבים ראשי ההתאחדות לאפשר את שידור המשחקים הנותרים בערוץ ה-HD של ערוץ הספורט.

הסיבה הפעם היא הסכום הנמוך עליו הסכימו ערוץ 10 וערוץ הספורט - 20 אלף שקל בלבד בעבור 4 המשחקים הנותרים של הקמפיין.

בהתאחדות לכדורגל, שמכרו את זכויות השידור של משחקי הבית לערוץ 10 עבור כ-2.5 מיליון שקל, מעוניינים להשיג סכום גבוה יותר עבור זכויות ה-HD. על-פי ההסכם בין הצדדים, ההתאחדות וערוץ 10 אמורים להתחלק שווה בשווה בסכום שיושג ממכירת ה-HD.

בערוץ 10 זועמים על הווטו שמטילה ההתאחדות, מאחר שההסכם עם ערוץ הספורט שווה הרבה יותר כסף מאותם 20 אלף שקל: ערוץ הספורט התחייב להפיק עבור ערוץ 10 את כל 4 המשחקים (אותם הוא יצלם בעזרת ניידת HD), ובנוסף לקדם בערוץ הספורט באמצעות פרומואים את שידורי הספורט של ערוץ 10 (מכבי תל-אביב ביורוליג ונבחרת ישראל בכדורגל).

בהתאחדות לכדורגל מסרו בתגובה: "אנו לא נוהגים לנהל משא-ומתן דרך התקשורת. ככל שתגיע לידינו הצעה, נבחן אותה לגופה יחד עם הפרטנרים שלנו".