4 משרדים מתמודדים על תקציב הפרסום של טיב טעם

‎‎גלר-נסיס, דרורי-שלומי, ענבר-מרחב-שקד ורגב-קויצקי יציגו להנהלת טיב טעם מצגות קריאייטיב ■ תקציב הפרסום של הרשת ב-2010 עומד על 10 מיליון שקל ‏

‎‎משרדי הפרסום גלר-נסיס, דרורי-שלומי, ענבר-מרחב-שקד ורגב-קויצקי עלו לשלב הגמר במכרז על תקציב הפרסום של רשת טיב טעם - כך נודע ל"גלובס". המשרדים נבחרו לאחר סדרת פגישות שערכו בכירים ברשת עם מספר משרדי פרסום, ועתה הם צפויים להציג מצגות קריאייטיב על-פי אסטרטגיה שגובשה על-ידי הנהלת טיב טעם.

‏חגי שלום, בעל גרעין השליטה בטיב טעם, אישר את הידיעה ומסר בתגובה: "לקח לנו חצי שנה לגבש אסטרטגיה לרשת, וכעת העברנו אותה למשרדי הפרסום על מנת שיציגו על פיה מצגות קריאייטיב". לדבריו, תקציב הפרסום של הרשת ב-2010 עומד על כ-10 מיליון שקל.

‏שלום מסביר כי ההחלטה להעלות לשלב הגמר במכרז משרדים בינוניים-קטנים נובעת מכך שהמשרדים הגדולים כבר מטפלים בתקציבים מנוגדי אינטרסים ומשיקולים פנימיים נוספים. אם לוקחים בחשבון כי בטיב טעם נמכרים גם מוצרים שאינם מזון, הרי שלקבוצת מנוגדי האינטרסים נכנסים גם משרדים המטפלים בתקציבי רשתות קמעונאיות כגון סופר-פארם, ניו-פארם ורשת אפריל.

‏תקציב הפרסום של טיב טעם מטופל מאז שנת 2004 במשרד הפרסום ‏GPS‏. למרות הקשר הארוך עם ‏GPS‏, תקציב הפרסום של הרשת מזוהה עם תנודתיות לא מבוטלת. בימים הראשונים להקמתה פעלה הרשת בעיקר כמכוונת לקהל הרוסי, ומתוקף כך משרד הפרסום שלה היה מגזרי - ‏MCN‏ - שנמנה אז עם קבוצת באומן-בר-ריבנאי.

‏עם התרחבות הפעילות של הרשת הוחלט לפנות פרסומית גם לקהל הכללי. ב-2003 נוהל מכרז פרסום שבו לקחו חלק שני משרדי פרסום מהעשירייה הראשונה: באומן-בר-ריבנאי ויהושע ‏TBWA‏. לאחר סבב מצגות ארוך, שבמסגרתו הכריזה הרשת על היקף תקציב הפרסום שלה - כ-1.5-1 מיליון דולר בשנה, החליטה ההנהלה כי אינה מעוניינת לפרסם וביטלה את המכרז.‏‎

‎פחות משנה לאחר מכן יצאה הרשת במכרז חדש - הפעם בהשתתפות משרדים קטנים יותר: לקחו בו חלק נחמני-צפריר, ליניאל ‏DDB‏ וזרמון-גולדמן, שאף זכה בסופו של דבר בתקציב.

אך הרומן עם זרמון-גולדמן לא האריך ימים: פחות משנה לאחר הזכייה הופסקה ההתקשרות בין הרשת לזרמון, והתקציב הועבר ב-2004 למשרד הפרסום ‏‏GPS‏ - אז מקבוצת אדלר-חומסקי. אבל בשנת 2006, עם שינוי הבעלות בקבוצה, הוכנס למערך הפרסום של הרשת משרד נוסף: יורו ישראל, שקיבל פרט לתקציב יחסי הציבור גם חלק מתקציב הפרסום.

‏ב-2007 נערך שוב שינוי במערך הפרסום של הרשת, שהחליטה להיפרד מיורו. הבחירה נפלה אז על גלר-נסיס, שאמור היה לטפל בתקציב לצד ‏GPS‏, אך גם הפעם לא החזיק הרומן זמן רב, וגלר-נסיס בחרו לפרוש מהטיפול לאחר פרק זמן קצר. מאז 2007 מטפל ‏GPS‏ בתקציב לבד.

‏רשתות השיווק נחשבות למפרסמות גדולות מאוד, אבל בניגוד לשופרסל ולרבוע הכחול, טיב טעם מזוהה בעיקר עם פעילות מכירתית, וגם כשהיא עושה קמפיינים תדמיתיים לא מדובר בדרך-כלל בפרסומות מושקעות מבחינת תסריטים, פוסט ותקציב, כפי שמקובל אצל מתחרותיה.

‏‏מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של טיב טעם במחירי מחירון עמד ב-2009 על 4.4 מיליון דולר, שהם כ-1.5 מיליון דולר במחירים ריאליים. ב-2008 עמד היקף הפרסום של הרשת על 5.1 מיליון דולר במחירי מחירון, וב-2007 על 4.3 מיליון דולר. ‏‎‎‏