דרושים שכנים חדשים

מחופשה זוגית ועד iPad - מצעד ה"לייקים" חושף באיזה פרסים אפשר לזכות בפייסבוק

בשביל כוס סוכר אחת

טירוף הנדל"ן שהשתלט על מדינתנו דקיקת הגזרה, מתפשט גם אל עולם השיווק הפייסבוקי. הייטק זון, מועדון הצרכנות של עובדי ההיי-טק בישראל (מסתבר שיש אחד כזה), מבשר ברחבי פייסבוק על בניית "הבניין החברתי הגבוה בעולם" - אינספור קומות של חברים שהוזמנו "לגור" בבניין וירטואלי במטרה לזכות בפרסים.

כל מה שצריך לעשות כדי להיכנס לבניין הוא להיכנס לעמוד, לאשר את האפליקציה וללחוץ על "הזמן חברים". בכל שבוע אתם ו-6 חברים שהוזמנו ועשו "לייק" לעמוד עשויים לזכות בארוחת שחיתות מפנקת בשווי 1,500 שקל.

באפליקציה תוכלו לשוטט מעלה ומטה בין הקומות המצוירות ולצפות בפרופילים של השכנים שלכם. בסוף המבצע - iPad מתנה.

שווה "לייק"?

חוץ מהעובדה שהייתי מעדיף לחיות בשכונת פשע בטהרן מאשר באזור שכולו על טהרת ההיי-טקיסטים, העמוד מרשים במקוריותו. אפקטיבי, ויראלי, נעים לעין, עושה שימוש יפה בחברתיות ובקונספט ה"שכונתי".

מהתבוננות בפרופילים שעל הקומות הנבנות, די ברור שהבנין החברתי מאוכלס על-ידי קהלי יעד שונים ומגוונים, ולכן פיספס מעט את הפילוח המדויק. ואולי עדיף שכך?

מספר האוהדים בעמוד (נכון ליום ראשון בבוקר): 4,250.

מרקוס הייטק
 מרקוס הייטק

אמת או מבוכה

פוליאקוב, הוודקה מספר אחת בצרפת (כך לפחות לטענת העמוד), יוצאת במבצע "אם שותים, טסים".

החברה מציעה לשלוח את מבקרי העמוד לחופשה בפריז במחלקת עסקים. הוודקה תשכן אותנו במלון ותוציא אותנו לבלות. ללא ספק פרס מצויין.

כל מה שצריך לעשות הוא להרשם בתוך האפליקציה ולשלוח את הפרטים. נוכל גם להגדיל סיכויים אם נשתה פוליאקוב ונשלח לחברה קוד שנקבל על גלויה ייעודית.

עוד באפליקציה, קיימת אפשרות לשחק גירסה של המשחק "אמת או חובה" - לסובב תמונת בקבוק וודקה, שמצביע על אחד משני דוגמנים שיושבים על ספה מולנו (דוגמן ודוגמנית), ומחכים להוראות. כל שעלינו לעשות הוא להקליד מילה אחת שתשלים את המשפט "פוליאקוב עליך..." - והם יבצעו.

שווה "לייק"?

אני אפתח במחמאה, כדי לרכך את ההמשך. האפליקציה מעוצבת לעילא ולעילא, וניכר כי הושקעו בה לא מעט משאבי זמן וכסף. מה שכן, לא הבנתי היכן ה"אמת" נכנסת למשחק, ולמה קוראים לו "אמת או פוליאקוב".

הקונספט של "אנחנו נגיד לדמויות שעל המסך מה לעשות" נטחן עד דק, ובצורה טובה הרבה יותר. ומעבר לכל - לא באמת צריך את המשחק, הרי המטרה היא לאסוף את הפרטים שלי.

המשחק נועד לשעשע אותנו, הגולשים, ואני מודה שלא השתעשתי. אפילו הובכתי קצת משני הדוגמנים שישבו על הכורסה מולי. כשניסיתי לכתוב "פוליאקוב עליך לצחוק" או "פוליאקוב עליך לקפוץ", המבוכה רק גברה.

מספר האוהדים בעמוד (נכון ליום ראשון בבוקר): 376.

מרקוס וודקה
 מרקוס וודקה

אנשי העולם הגדול

חברת אל-על מבקשת מאיתנו לשתף אחרים בטיפ הנוגע ליעד תיירותי בעולם ומציעה להטיס אותנו לחופשה זוגית חלומית בתמורה. כדי לזכות צריך להעלות טיפים דרך האפליקציה, ולהזמין את החברים להצביע. באפליקציה תוכלו גם לצפות בטיפים שלכם, של החברים שלכם ושל כל הגולשים שהשתתפו.

שווה "לייק"?

האמת? אני אוהב פעילויות שכאלה. שילוב בין תוכן גולשים, טיפים מעולים וערך אמיתי לעולם פשוט עושים לי את זה. ופרס של טיסה זוגית - תענוג אמיתי. בקרוב נוכל למלא מטוסים שלמים בזוכי הפעילויות השונות.

אבל למה שחברים שלי יצביעו לטיפ שלי? כיצד ידרבנו הגולשים את חבריהם להצביע? והכי מעצבן - כשאני מעלה טיפ, האפליקציה מפרסמת את עצמה על הקיר שלי, ללא הטיפ עצמו. הכיתוב "כתבתי טיפ על ניו-יורק. הצביעו לטיפ שלי ועזרו לי לזכות בחופשה זוגית מפנקת בתחרות הטיפים של אל-על" גרם לי להרגיש מרומה. אל-על מנצלים את הטיפ שלי כדי לשאוב אנשים לאפליקציה? זה לא יפה מצידכם.

מרקוס אלעל
 מרקוס אלעל

אקס עיגול

ב-AXE מזמינים אותי "לשחק איתן, במקום לשחק עם החברים שלך".

מה צריך לעשות? "לחץ 'לייק' כדי לשחק AXE עיגול עם הבחורות של AxeMenClub - ותוכל לזכות בארוחה זוגית במקס ברנר שתסדר לך איזו בחורה שתרצה".

האפליקציה מציגה 9 תמונות של בחורות, שונות בלבוש ובמראה. אנחנו צריכים להתאים סטטוסים שמופיעים למטה, לבחורה שאמרה אותם.

כל שהייתי צריך לעשות הוא להתאים בהצלחה 3 בחורות ל-3 סטטוסים (בטור, שורה או אלכסון) 5 פעמים ברצף - ויכול הייתי לזכות בארוחה זוגית במקס ברנר שתסדר לי איזו בחורה שארצה. נכשלתי. בענק.

שווה "לייק"?

הקונספט של המשחק מרתק. הרעיון להתאים סטטוס לתמונת פרופיל מסקרן ומאתגר. כל הכבוד להוגים וליוצרים. מה שכן, כמה אנשים כבר זכו בארוחה הנכספת במקס ברנר?

חברים, המשחק פשוט קשה מדי. ואם כבר משחק קשה כל-כך - ארוחה במקס ברנר היא פיצוי עלוב מדי לזמן שלי. טיסה לחו"ל נדרשת פה. ובאפליקציה קשה שכזו - אולי אפילו טיסה לירח.

ואם כבר במקס ברנר עסקינן - ארוחה שם יכולה לסדר לי תיירת אמריקנית עם עיני "תגלית" נוצצות, או בחורה בת 19.5 שחולמת לעבור לתל-אביב כשתהיה גדולה. בשני המקרים, אצביע עם הבוהן כלפי מטה (אני בגמילה מפרויקט "תגלית").

בצער רב אסכם שאני לא נמנה עם קהל היעד של האפליקציה. הבחורות שעימן אני יוצא תולות עיניים מצפות במסעדות מעט אחרות.

מספר האוהדים בעמוד (נכון ליום ראשון בבוקר): 45,212.

מרקוס אקס
 מרקוס אקס