חשד: מוכרים ברשתות אופטיקה התחזו לאנשי מקצוע

מדובר במתחזים ללאופטומטריסטים מורשים, הבודקים לקוחות הזקוקים לחידוש רישיון נהיגה, ופועלים על-פי הטענות תוך הצגת מצג-שווא, הטעיית הציבור, מירמה וזיוף

למחלק ההונאה במשטרת ישראל (מחוז תל-אביב) הוגשה אתמול (א') תלונה תקדימית מטעם מועצת האופטומטריסטים, בשל חשד לביצוע עבירות פליליות של מתחזים לאופטומטריסטים מורשים - הפועלים על-פי הטענות תוך הצגת מצג-שווא, הטעיית הציבור, מירמה וזיוף.

התלונה הוגשה בעקבות ריבוי דיווחים על מקרי התחזות והצגת מצג-שווא של עובדים בחנויות אופטיקה, בעיקר ברשתות אופטיקה גדולות, ובעקבות תחקיר ערוץ 10 שגילה כי מבין 32 חנויות האופטיקה שנבדקו באקראי (רשתיות ופרטיות), בכ-18 התגלו ממצאים חמורים המעלים חשד לפלילים.

מהתחקיר עלה כי חלק מהעובדים בחנויות האופטומטריה לכאורה משקרים ביודעין ומרמים, תוך הצגת התחזות לאופטומטריסטים מוסמכים במצג-שווא והטעיית ציבור הלקוחות, כשהם עושים שימוש בחותמת של אופטומטריסטים מורשים או רופאי עיניים מוסמכים, חותמים על גבי טפסים שונים בשם אותם מוסמכים תוך הטעיה מכוונת.

במספר רב של מקרים הם אף עורכים "בדיקות" מדומות ללקוחות הזקוקים לבדיקה ולחתימת אופטומטריסט מוסמך על גבי טופס בקשה לחידוש/הוצאת רישיון נהיגה פרטי וציבורי. גם במקרים בהם ברור כי קיים ליקוי ראייה המצריך שימוש במשקפיים, נטען, ניתנים פטורים ואישורים המסכנים את כלל הציבור.

העונש המרבי על עבירת התחזות, מזכירים במועצת האופטומטריסטים, הוא עד שנת מאסר בפועל או קנס העומד על כ-123 אלף שקל.

המועצה והעומד בראשה, אדי מרקוביץ', פנו במקביל למשרד הבריאות על מנת שיעשה שימוש בסמכותו ויורה על חקירה מקיפה ומעמיקה של תופעת ההתחזות לאופטומטריסטים ומתן אישורים פיקטיביים.

"אל המועצה הגיעו תלונות רבות של אזרחים שקבלו חוות-דעת לא מקצועיות, הונחו לרכוש אביזרים שאינם זקוקים להם, וחלקם סבלו כבר מסיבוכים בראייתם כתוצאה מטיפול שגוי ומסוכן", אומר מרקוביץ'. "אני שב וקורא לציבור לבדוק היטב את טיב אנשי המקצוע המטפלים בהם ואחראים על בריאותם".