החינוכית ביטלה שידור ראיון עם דובר צה"ל

הראיון שקודם בפרומואים נגנז בעקבות סיכום עם תא"ל אבי בניהו כי ישודר לאחר פרישתו

ראיון עם דובר צה"ל, שאמור היה להיות משודר בטלוויזיה החינוכית, נגנז. ל"גלובס" נודע כי תא"ל אבי בניהו דרש שלא לשדר ראיון שקיימו אתו במסגרת התוכנית "שיחת נפש" בטלוויזיה החינוכית, לאחר שכבר שודרו קדימונים לתוכנית במהלך אותו יום, וקטעים ממנה כבר עלו לצפייה באינטרנט במסגרת קידום התוכנית.

בניהו דרש כי הריאיון ישודר רק לאחר עזיבתו את התפקיד, בתיאום מוקדם אתו ובאישורו, ולפי שעה הראיון מונח על המדף.

התוכנית בהגשתו של פרופ' יורם יובל, בהשתתפותו של בניהו, צולמה בהפקה משותפת של ערוץ הבידור הישראלי והטלוויזיה החינוכית לפני כשבועיים. במסגרת הצילומים דרש בניהו כי שידור התוכנית יתואם איתו מראש, בשל רגישויות הקשורות בתפקידו.

למרות זאת, בטלוויזיה החינוכית החליטו לשבץ את התוכנית המדוברת ביום שני האחרון בערוץ 23 וקידמו אותה במהלך היום בתוכניות השונות.

משהבחין בניהו כי התוכנית צפויה להיות משודרת, התקשר ודרש את אי-שידורה, בהתאם לתיאום אתו מראש. כעת התוכנית מתוכננת לשידור רק לאחר שבניהו יפשוט את המדים.

בתוכנית התייחס בניהו בין היתר לעניין פרשת מסמך גלנט. "ידעתי שאני צריך להיחקר", אמר, "נתתי עדות, זה היה בחמישי בלילה. דרשתי להיבדק במכונת אמת, נבדקתי ונוקיתי... בערב ראיתי ידיעה שדובר צה"ל הוא החשוד המיידי. אתה קופא במקום, מתכסה זיעה קרה".

מהטלוויזיה החינוכית נמסר כי "הסיכום עם דובר צה"ל אבי בניהו היה שהתוכנית תשודר בסמוך לפרישתו. הוחלט לדחות את השידור על מנת לעמוד בסיכום שנקבע, והתוכנית צפויה להיות משודרת ב-14 בפברואר".

מדובר צה"ל לא נמסרה תגובה.