ברננקי: התאוששות שוק העבודה מאכזבת, לרסן הגרעונות

ברננקי: "הכלכלה יצרה רק כמיליון מקומות עבודה מאז החל השיפור אולם איבדנו 8 מיליון מקומות עבודה במשבר ומקומות העבודה החדשים שנוצרו אינם מספיקים"

יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, שב והזהיר היום (ד') מפני הגרעונות הגדולים של הממשל האמריקני וההשפעות שלהם על הכלכלה האמריקנית ועל הצמיחה העתידית שלה.

בנאום שנשא בפני ועדת התקציב של הקונגרס אמר ברננקי כי יש "סימנים מעודדים משוק העבודה האמריקני כולל ירידה חדה באבטלה מ-9.8% בנובמבר ל-9% בינואר אולם שיעור האבטלה בארה"ב נמצא עדיין ברמה גבוהה מדי".

"הכלכלה יצרה רק כמיליון מקומות עבודה מאז החל השיפור אולם איבדנו 8 מיליון מקומות עבודה במשבר ומקומות העבודה החדשים שנוצרו אינם מספיקים עבור זרם של מבקשי עבודה חדשים שיוצאים מהאוניברסיטאות ומגיעים ממקומות אחרים", אמר ברננקי.

בנוגע לרמת האינפלציה שב ברננקי וציין כי רמת האינפלציה נמוכה והעריך כי היא "צפויה להמשיך להיות נמוכה" למרות עליית מחירי הסחורות.

בנוגע לתוכנית ההקלה הכמותית השניה (QE2) אמר ברננקי כי יש לה השפעה זמנית בלבד על כמות הכסף בכלכלה.

ברננקי חזר פחות או יותר על חלק מהדברים שאמר בתקופה האחרונה. בשבוע שעבר המשיך ברננקי להגן על מדיניות רכישת אגרות החוב של הפדרל ריזרב. "המדיניות של הבנק המרכזי הביאה לשיפור בלחצים ובתנאים הכלכליים בארה"ב. בכך תומכים שורה ארוכה של אינדיקטורים כלכליים. מנגד, שיעור האבטלה עדיין גבוה מדי וצפוי לחזור לרמה נורמלית יותר רק בעוד מספר שנים. לא נוכל לומר שהצמיחה יציבה וטובה ללא שיפור משמעותי ברמת האבטלה".

ברננקי התייחס גם לעליית מחירי הסחורות. "אזרחי ארה"ב מרגישים עליית מחירים של מוצרים רבים אולם בסך הכל האינפלציה עדיין נמוכה, נתון שניתן היה לצפות לו על רקע המשבר ורמת האבטלה".