אולמרט מאיים לתבוע את פרקליט המדינה משה לדור

התנצלות פומבית ותרומה של 50 אלף שקל למטרה ציבורית - זה מה שדורש רה"מ לשעבר מפרקליט המדינה, אחרת יגיש נגדו תביעה בגין הראיון שנתן בסוף השבוע לעיתון "הארץ"

‎‎ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, החזיר לפני חודשים אחדים לאיש העסקים ג'ו אלמליח הלוואה בסך 75 אלף דולר, שניתנה לאולמרט בשנת 1992 - כך גילו הערב (א') באי-כוחו של אולמרט, עורכי הדין אלי זהר, נבות תל-צור, נוית נגב ורועי בלכר, במכתב ששיגרו לפרקליט המדינה, משה לדור, ולאנשי עיתון "הארץ", העורך דב אלפון והעיתונאי גידי וייץ.

אולמרט דורש מלדור לפרסם בתוך 48 התנצלות על דברים שאמר בראיון ל"הארץ" שפורסם בסוף השבוע, ולפיהם עניין ההלוואה הוא "שערורייתי בצורה בלתי רגילה", וכי עד היום ההלוואה לא הוחזרה, וכן תרומה בסך 50 אלף שקל.

‏לדברי באי-כוחו של אולמרט, דבריו של לדור פוגעים בשמו הטוב של אולמרט ומהווים לשון הרע. "מר לדור ידע היטב כי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה לא מצאו כל פסול בהלוואה זו, ולא הנחו את משטרת ישראל לחקור את אולמרט בעניין זה", ציינו.

עוד לדבריהם, אולמרט פרע את ההלוואה שנטל מאלמליח, החל מינואר 2010, והתשלום האחרון על חשבון הקרן והריבית נפרע ביולי 2010 - עניין שאף דווח לבית המשפט, במסגרת משפטו של אולמרט.

‏עוד מאשימים סנגוריו של אולמרט את לדור בכך שדבריו כי "מדובר בסיפור שערורייתי בצורה בלתי רגילה" מהווים הפרה של סעיף הסוביודיצה בחוק בתי המשפט, מאחר שהם עלולים להשפיע על התנהלות המשפט.

אולמרט דורש מלדור לפרסם הודעה פומבית ובה התנצלות על דבריו, מעיתון" הארץ" לפרסם את הודעת ההתנצלות במוסף הקרוב, וכן שפרקליט המדינה ו"הארץ" יתרמו במשותף 50 אלף שקל למטרה ציבורית שיבחר אולמרט, אחרת יגיש נגדם תביעת לשון הרע.

‏מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה כי "לפרקליטות לא ידוע שמאז סיום החקירה ופרישתו מראשות הממשלה החזיר אולמרט את 75 אלף הדולרים שקיבל מאלמליח לפני 17 שנה, וגם לא ידוע על החזרת סכום נוסף של 100 אלף דולר שהועבר מאלמליח לחשבונו של אולמרט בשנת 1998".

‏מעיתון "הארץ" נמסר כי "נציגיו של מר אולמרט יקבל תשובה ישירות מאיתנו ולא מעל דפי עיתונכם".

לדור: דוחה את הטענות

פרקליט המדינה משה לדור דחה הערב (ב') את טענותיו של אולמרט בעניין זה ואת דרישתו שפרקליט המדינה יפרסם התנצלות. לדברי המשנה לפרקליט המדינה לעניינים אזרחיים, עו"ד אורית סון, התבטאותו של לדור שהגדיר את ההלוואה כ"שערורייתית" נאמרו במישור הציבורי, מאחר שעצם מתן הכסף לא נכלל בכתב האישום שהוגש נגד אולמרט, אלא רק בהקשר של המרמה לכאורה כלפי מבקר המדינה. עוד נטען כי המסמך שהגיש אולמרט לבית המשפט, ולפיו הוחזר הכסף ביולי 2010, לא היה מוכר ללדור בעת שהעניק את הראיון, ובכל מקרה מדובר בפרט שולי "לעניין הבעייתיות של קבלת הכספים מידי איש עסקים והשימוש הפרטי בהם כל השנים על ידי איש ציבור, בלא הסבר זולת הלוואה".