יוסי מימן: "נחזור לנורמאליות; למצרים אינטרס כלכלי מובהק"

יוסי מימן השתתף הערב בפאנל הבנק הבינלאומי בנושא הכלכלה בישראל בהנחיית עורך "גלובס" חגי גולן במסגרת תערוכת "הישגי הכלכלה הישראלית 2011"

הבנק הבינלאומי קיים היום אירוע מיוחד לפתיחת תערוכת "הישגי הכלכלה הישראלית 2011" המוצגת בלובי הכניסה של הבנק. הכנס של הבנק הבינלאומי נעשה בשיתוף עם קרן יעקובי, קרן משותפת למשרד החוץ שהוקמה על מנת לקדם את תדמית ישראל בחו"ל. במסגרת האירוע, קיים הבנק פאנל מומחים מיוחד תחת הכותרת "הכלכלה בישראל - אי של יציבות או של פערים מתרחבים", הפאנל הועבר בשידור חי ב"גלובס".

בין המשתתפים בפאנל: נשיא קבוצת מרחב, יוסי מימן, סגן שר החוץ, דני איילון, יו"ר הבנק הבינלאומי ז'אק אלעד, נשיאת אונ' בן גוריון בנגב פרופ' רבקה כרמי, מנכ"ל סיסקו ישראל בועז מעוז וכן עו"ד יורם ראב"ד. את הפאנל הנחה העורך הראשי של "גלובס", חגי גולן.

"אני מצפה שנחזור לנורמאליות", אמר יוסי מימן, השולט בכ-20.5% מספקית הגז המצרי EMG באמצעות שתי החברות שבשליטתו, אמפל ומרחב, בהתייחסו למצב במצרים. "יש למצרים אינטרס כלכלי מובהק, לעולם לא הפרו הסכמים בינלאומיים והמשיכו למכור לנו נפט גם כשטסנו מעל שמי בגדד", אמר יוסי מימן.

מימן הוסיף ואמר "אין עולם ערבי, יש המון מדינות עם קונפליקטים פנימיים. אנחנו חלק מהאזור אך אסור לנו לחשוב שאנחנו במרכז העולם. הדבר הכי חשוב הוא שכל ה"דומינו" לא קשור אלינו, אנחנו מתחת לרדאר אבל בחוכמתנו הרבה אנחנו תמיד הופכים עצמנו לנושא. צריך לזכור שקיצוניים משני הצדדים תמיד יתפסו את הכותרות בתקשורת", אמר.

עוד במסגרת הפאנל, ציטט נשיא קבוצת מרחב את קיסינג'ר כי אין מדיניות חוץ אלא רק מדיניות פנים ואמר שאינו יכול לחשוב על יוזמה אחת אינטיליגנטית שעשינו כאן במשך 60 שנה מבחינת יזמות, "אז בואו נפסיק לבלום ובואו נתחיל ליזום", אמר.

עוד במסגרת הנואמים הערב ניתן למנות את יו"ר חברת דמרי פיתוח - יגאל דמרי.

האירוע הועבר בשידור חי ב"גלובס TV" החל מהשעה 19:45.