בן-זאב: ירידות בבנקים - הזדמנות; מי המניות המומלצות?

מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים מעלה ההמלצה למניות הבנקים ל"משקל יתר" מ"משקל שוק" ■ "הבנקים יציגו צמיחה של 23% ברווח הנקי בהשוואה ל-2009"

"אפשר לחזור בנו. לפני 3 חודשים הורדנו את ההמלצה לסקטור הבנקאות בישראל ל"משקל שוק", אבל עכשיו אנחנו מעלים בחזרה את ההמלצה ל"משקל יתר" - הירידות במניות הבנקים מייצרות הזדמנות", כך אומר יובל בן-זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, בסקירה עדכנית שפירסם היום על הבנקים הישראליים.

בן-זאב מעדכן גם את התחזית שלו לביצועי הבנקים ברבעון הרביעי ב-2010 ומבט חיובי ל-2011, אך מדגיש ואומר כי הסקירה האוהדת לא מבוססת על תוצאות רבעון זה או אחר. להערכת האנליסטים בכלל, הבנקים יציגו בדוחות הכספיים שיפורסמו בסוף החודש צמיחה של 23% ברווח הנקי בהשוואה ל-2009, עם תשואה ממוצעת על ההון של כ-9.7%. המניות המומלצות מבין הבנקים - פועלים , לאומי ודיסקונט .

לדברי בן-זאב, את השיפור החד ברווחי הבנקים אפשר לזקוף בעיקר לגידול בהכנסות המימון ולירידה בהפרשות לחובות מסופקים. מנגד, הוא מעריך כי הבנקים צפויים לרשום ירידה בהכנסות התפעוליות על רקע התרומה החריגה אשתקד כתוצאה ממימוש ההחזקות בבזק ובהוט.

כן מעריך בן-זאב, כי הבנקים יציגו צמיחה של 5.3% בתיק האשראי המצרפי בהשוואה ל-2009, כשבנק מזרחי טפחות יבלוט עם הגידול החד ביותר (10%) שיהווה ביסוס לצמיחת ההכנסות בהמשך. "מניות הבנקים חוזרות להיות אטרקטיביות", אומר בן-זאב, ומייחס זאת לתמחור שלהן; לעובדה כי הן מגלמות מכפיל רווח 9 ל-2011 ומכפיל הון 0.94; לתשואת הדיבידנד הממוצעת שצפויה להיות כ-5%; ולעובדה כי המניות מגלמות הגנה מפני אינפלציה בזכות ניהול החשיפות שלהן, והגנה מפני עליית ריבית שצפויה להוביל לעלייה ברווחים.