נמחק האישום נגד דש איפקס; תשלם קנס של 500 אלף שקל

דש איפקס, שהואשמה בעבירות דיווח, הגיעה להסדר עם רשות ני"ע ■ ההליך הפלילי נגד יתר הנאשמים בתיק - יו"ר דש איפקס לשעבר יהושע צולר וכן יהודה קרן ואסתר טנצר - יימשך

בית משפט השלום בתל-אביב הורה הבוקר (ב') על מחיקת כתב האישום נגד חברת ההשקעות דש איפקס , שהואשמה בעבירות דיווח על חוק ניירות ערך. זאת, לאחר שהחברה הגיעה להסדר עם רשות ניירות ערך, לפיו תשלם עיצום כספי בסך של 500 אלף שקל, מבלי להודות בטענות נגדה.

ההליך המשפטי הפלילי נגד יתר הנאשמים בתיק, יהושע צולר, יו"ר דש איפקס לשעבר, שעומד לדין בגין עבירות דיווח לפי חוק ניירות וקבלת דבר במירמה; ונגד שותפיו, הדירקטור לשעבר, יהודה קרן; וידידתו, אסתר טנצר - יימשך.

הודעת פרקליטות מיסוי וכלכלה לבית המשפט כי היא חוזרת בה מכתב האישום לגבי דש איפקס, נמסרה במהלך דיון הקראת כתב האישום שנערך הבוקר.

לדברי הפרקליטות, "כתב האישום התבסס על מעשיהם של צולר, קרן וטנצר' שהיו אורגנים בדש איפקס, והואיל ומן הראיות בתיק עולה תמונה לפיה השלושה ביצעו את העבירות למטרות רווח אישי להם כולל מקורביהם, ואף הסתירו במפורש את מעשיהם מידיעת שאר האורגניים בחברה' ובהתחשב במכלול שיקולים רלוונטיים נוספים - הרי שמבחינת החברה, מעשיה מצויים על סקלה נמוכה של חומרה".

הפרקליטות הוסיפה ונימקה את החלטתה על סגירת התיק נגד דש איפקס גם בכך שלאחר חקירת רשות ניירות ערך, "נעשו על-ידי החברה תיקונים באשר להפרות ברמה הפרסונלית והארגונית לאחר החקירה, וכי בין החברה לבין רשות ניירות ערך נערך הסכם עיצומים' שבמסגרתו הטילה הרשות על החברה עיצומים כספיים בשיעור 500 אלף שקל בגין המעשים נשוא כתב האישום' והחברה התחייבה לשלם אותם במועד".

באי-כוחה של דש איפקס, עורכי הדין איל רוזובסקי ומור פינגרר ממשרד צלרמאיר, פילוסוף, רוזובסקי, צפריר וטולידאנו, מסרו בתגובה כי "בכל הנוגע לחברה, עם חתימת ההסדר וחזרת הפרקליטות מכתב האישום ותשלום העיצום הכספי, מסתיימת הפרשה".

במאי 2010, הגישה הפרקליטות את כתב האישום נגד צולר, קרן וטנצר. צולר, ששימש דירקטור בדש איפקס מ-2001 וב-2006 מונה ליו"ר הדירקטוריון, הוא אחיו של מיקי צולר, לשעבר יו"ר קרן הפנסיה של הסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל), בעלת השליטה לשעבר בדש איפקס ב-2005.

בכתב האישום נטען כי באוגוסט 2005 רכשו צולר וקרן מניות של החברה מהע"ל, באמצעות אנשי-קש מטעמם, ולא דיווחו על כך לחברה.

עוד טוענת הפרקליטות בכתב האישום כי צולר כרת הסכם חשאי עם מכרה שלו, אסתר טנצר, כדי לעקוף את תקנון הבורסה ולהרוויח מאות אלפי שקלים.

כתב האישום כולל שני חלקים: הראשון עוסק בניסיון להערים על הבורסה, והשני בשימוש במידע פנים. בעקבות מעשיהם של הנאשמים, טוענת הפרקליטות, דיווחי דש איפקס בדבר פיזור והחזקות בעלי עניין היו מוטעים.