שוטרת שנחטפה ע"י עציר ופוטרה תובעת 370 אלף שקל

בין היתר תובעת אירינה גורוחוד פיצוי אישי מהמפכ"ל דודי כהן ומראש אגף משאבי אנוש, בסך 150 אלף שקל כל אחד, בטענה כי הם מבזים את צו בג"ץ בכך שאינם מחזירים אותה לעבודה

השוטרת שנחטפה על-ידי פורץ ופוטרה בעקבות כך מהמשטרה, תובעת ממשטרת ישראל פיצוי של יותר מ-370 אלף שקל.

השוטרת לשעבר, אירינה גורוחוד, שנחטפה ב-2008 על-ידי עציר ופוטרה בעקבות האירוע מהמשטרה, הגישה היום (א') לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב תביעה של כ-370 אלף שקל נגד המשטרה; נגד המפכ"ל, דודי כהן; ונגד ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב עמיחי שי; בטענה כי הפרו את החלטת בג"ץ להחזירה לעבודתה.

באמצעות עו"ד כרמי בוסתנאי מבקשת גורוחוד מבית המשפט להורות על החזרתה המיידית לשירות פעיל במשטרה. לדבריה, אי-החזרתה למשטרה מהווה הפרה של החלטת בג"ץ מתחילת דצמבר, שבה נקבע כי פיטוריה מהמשטרה לא עומדים במבחני הסבירות, כי הם מהווים אמצעי עונשי מוגזם ובלתי מידתי, וכי על המשטרה להחזיר אותה לעבודה תוך זמן סביר.

בגין התנהגותם כלפיה תובעת גורוחוד פיצוי אישי מהמפכ"ל דודי כהן ומראש אגף משאבי אנוש, בסך 150 אלף שקל כל אחד. זאת מאחר שלדבריה, השניים מבזים את צו בג"ץ בכך שאינם מחזירים אותה לעבודה, "ונראה כי אין בכוונתם לעשות כן גם בעתיד".

עוד טוענת השוטרת שנחטפה כי מחדל המשטרה והמפכ"ל הם גדולים במיוחד, "בהיותם הם עצמם מי שממונים על שמירת החוק ואכיפתו".

כזכור, במאי 2008 הוזעקו גורוחוד ומפקדה לאירוע פריצה באשדוד. לאחר שהשתלטו על הפורץ, אייל פרץ, אזקו השניים את ידיו והובילו אותו לתחנת המשטרה. בשלב מסוים נשארה גורוחוד לבד עם העציר, והתפתח ביניהם מאבק, שבסופו הצליח פרץ להשתלט על גורוחוד למרות היותו אזוק. הוא גנב את אקדחה ואיים להרוג אותה אם לא יאפשרו לו לעזוב את המקום.

בהמשך גרר פרץ את גורוחוד לעבר רכב משטרתי, דרש ממנה לשחררו מהאזיקים והורה לה לנהוג ברכב כשהוא ישוב מאחוריה ומצמיד אקדח לרקתה. המשטרה ניהלה מרדף אחר הניידת, ובסופו של דבר פרץ נורה ונהרג על-ידי כוחות המשטרה.

במהלך העימות פגע אחד הקליעים ברגלה של גורוחוד, שנזקקה לניתוח. בעקבות האירוע מונתה ועדת חקירה משטרתית שבדקה את התנהלותם של המעורבים במקרה, התובעת ומפקדה, ולבסוף הורה מנהל אגף משאבי אנוש, באישורו של המפכ"ל, על פיטוריה של השוטרת בשל אי-התאמתה לתפקיד.