אירופה ננעלה בירידות: מניות הרכב הכבידו על המסחר

ג'ורג' סורוס: האינפלציה בסין יצאה מכלל שליטה במידה מסויימת ■ BHP הכריזה כי תרכוש בחזרה את מניותיה בהיקף של כ-6.3 מיליארד דולר

בורסות אירופה ננעלו היום (ב') במגמה שלילית כאשר חברות הרכב הובילו את הירידות. רעידת האדמה ביפן השפיעה גם היא על הסנטימנט באירופה. עינטי המשקיעים נשואות לעבר חלוצת המדווחות בארה"ב, ענקית האלומינים, אלקואה שתפתח את עונת הדוחות לרבעון הראשון.

מגמה שלילית באסיה

אסיה ננעלה בירידות לאחר שמגמה מעורבת איפיינה את המסחר בבורסות אסיה היום (ב'), לאחר הירידות הקלות שנרשמו בניו-יורק ביום שישי. בטוקיו רשמו מניות יצרניות הרכב ירידות חדות, בהונג קונג המגמה מעורבת ואילו בשנחאי נרשמות עליות. החוזים על מדדי ניו-יורק מאותתים על עליות קלות בפתיחת שבוע המסחר.

המיליארדר וגורו ההשקעות ג'ורג' סורוס אמר אתמול בכנס בארה"ב כי האינפלציה בסין יצאה מכלל שליטה במידה מסויימת. "היה חכם מצידם לאפשר למטבע להתחזק ועל ידי כך למתן במשהו את לחצי המחירים אבל הם פספסו את ההזדמנות הזו וכעת יש בסין לחצי אינפלציה שקצת קשה להשתלט עליהם", אמר סורוס.

לראשונה זה 7 שנים דיווחה אתמול סין על גירעון מסחרי. ברבעון הראשון של השנה הסתכם הגירעון המסחרי של היצואנית הגדולה בעולם ב-1.02 מיליארד דולר לעומת עודף של 13.9 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הדבר עשוי להוריד את הלחץ על סין מכיוון שותפותיה לסחר ובראשן ארה"ב לבצע ייסוף מהיר יותר בשערו של היואן.

בטוקיו, כאמור, רושמות מניות יצרניות הרכב ירידות חדות. נציין את טויוטה והונדה שמשילות יותר מ-2%.

מניית BHP ביליטון רושמת עלייה חדה לאחר שהחברה הכריזה כי תרכוש בחזרה את מניותיה בהיקף של כ-6.3 מיליארד דולר.