מילצ'ן משנה כיוון: רוצה להישאר בעל מניות בערוץ 10

עם זאת, מבקש שלא להזרים יותר כסף לערוץ ■ מילצ'ן, המחזיק ב-20% ממניות הערוץ, ניהל בעבר מגעים למכירתן ללאודר ■ הערוץ יקבל בקרוב הלוואה של כ-100 מיליון שקל מקרן אוריגו

לאחר שהיה כבר בדרכו החוצה מערוץ 10, ארנון מילצ'ן מבקש להישאר בערוץ - אבל לא להיות מחויב להזרים אליו עוד כסף.

ל"גלובס" נודע כי מילצ'ן, שהביע את כוונתו לעזוב את הערוץ עם סיום המשבר האחרון, ואף הניח את מניותיו לרשותו של יוסי מימן, בעל השליטה בערוץ, מבקש כעת להמשיך ולהישאר בעל מניות בערוץ 10.

איש העסקים הישראלי-אמריקני הפחית משמעותית בחודשים האחרונים את פעילותו העסקית בישראל. ההחלטה לוותר על חלקו בערוץ 10, העומד על כ-20%, הייתה חלק ממגמה זו.

מילצ'ן אף ניהל מגעים עם איל ההון רון לאודר, בעל מניות אחר בערוץ למכירת מניותיו. השינוי בתפיסה הורגש במהלך השבועות האחרונים, כאשר מילצ'ן קיבל החלטות אחרות באשר להתנהלותו העסקית בכל הקשור לגוף התקשורת.

ב-2009 הודיעו בעלי המניות של ערוץ 10, יוסי מימן (51%), רון לאודר ומילצ'ן, על הפסקת ההשקעה בערוץ. הפסקת ההזרמה נמשכה על-פני חודשים ארוכים, לאחר שמאז הקמתו השקיעו בו בעלי המניות יחד 1.3 מיליארד שקל.

עם זאת, לאחר ההחלטה להאריך את זיכיונו של הערוץ עד לכניסתו לעידן הרישיונות, הביעו בו מימן ולאודר אמון מחודש וחתמו על הערבויות הנדרשות לערוץ.

גם בגלל הרגולציה

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בימים אלה אמור לקבל הערוץ הלוואה מקרן אוריגו על סך של יותר מ-100 מיליון שקל. הלוואה זו תלויה גם בהתחייבויות כאלה או אחרת של בעלי המניות.

על-פי הסכמיו של מילצ'ן בערוץ, אין מחויבות להזרמה עתידית מבחינתו, ואולם יש להניח כי לאור הזרמות עתידיות, יחול שינוי במעמדו בערוץ, והוא אף עשוי להיות מדולל באופן כזה או אחר.

על-פי ההערכה, השינוי באקלים הרגולטורי והמעבר לרישיונות הם כנראה בין הגורמים ששינו את החלטתו, ואולם גורמים בשוק התקשורת אומרים כי ההחלטה קשורה דווקא במכלול עסקיו הכללי, ולא באופן נקודתי בערוץ.

מילצ'ן, כמו גם לאודר, נחשב למקורבו ולתומכו הפעיל של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר הגיש בימים האחרונים תביעה נגד ערוץ 10 על לשון הרע לכאורה, בעקבות תחקיר של רביב דרוקר אודותיו.

נציגו של מילצ'ן ביקש לא להגיב לידיעה.

אחזקות ערוץ 10
 אחזקות ערוץ 10