צפו בווידיאו: תשדיר פיקוד העורף הכניס אזרחים לפאניקה

בתשדיר נשמעת אזעקה עולה ויורדת - שעוררה בהלה בקרב אזרחים ודיון סוער ברשת ■ בפיקוד העורף לא התחייבו להסיר את התשדיר: "כל התלונות והתגובות מתועדות ומועברות הלאה"

הפרסומת של פיקוד העורף שמשודרת בימים אלה בטלוויזיה עוררה בהלה וסערה בקרב הצופים והאזרחים בישראל, וגלשה גם לדיון סוער ברשת פייסבוק.

פיקוד העורף העלה בימים האחרונים תשדיר מידע לציבור, שנועד להכין את האזרחים לתרחיש של כניסה לחדרים ממוגנים במקרה של התקפה על ישראל. בתחילת התשדיר נשמעת אזעקה אמיתית עולה ויורדת - שעוררה בהלה בקרב האזרחים.

התלונות הגיעו גם לעמוד הפייסבוק של פיקוד העורף, והתגובות הרבות בעמוד מגנות את התשדיר ודורשות מפיקוד העורף להוריד אותו ממסכי הטלוויזיה.

בתגובות עלו קריאות כמו "בושה וחרפה", "מדינת חלם", "אתם עלובי החיים", ועוד. תגובות עניינות אחרות טוענו:י "גרמתם לבהלה אימה ופחד, זה מחזיר את הטראומה של מלחמת המפרץ, יש דרכים אחרות לעודד מודעות!", "אני מצפה להתנצלות פומבית של אלוף פיקוד העורף או לפיטוריו לאלטר", ועוד.

גם בזכיינית ערוץ 2 רשת עלו היום (א') מחאות נזעמות של תושבים מדרום הארץ, שמחו על התשדיר וגם על הטקסט בו המציין כי "מצבים מאין אלה עדיין לא קרו". א

חת הגולשות טוענת: "סליחה???? מה עוד לא קרה? שליש מדינה מצוי באופן קבוע בטווח מעשי של טילים. אנשים שחיים בעוטף עזה, כולל שדרות, אשקלון, באר-שבע ואשדוד 'טעמו' את 'הלעזוב את הכל ולרוץ להסתתר', אז למה אומרים בתשדיר החדש שלא קרה כלום?".

בפיקוד העורף לא נותרו אדישים לטענות ופירסמו בעמוד הפייסבוק מעין הבהרה, בה כתבו כי "אנו מצרים על כך וערים לקשיים ולמצוקות שמלווים בהקשר זה את תושבי הדרום המתורגלים ביישום הנחיות פיקוד העורף. יחד עם זאת, ההחלטה לצאת בפרסום זה היתה במטרה אחת - לעורר מודעות רחבה ונקיטת פעולה ובחירת מרחב מוגן בקרב מי שטרם עשו זאת".

לטענת הפיקוד, "אלפי הפניות להסברים שקיבל מוקד פיקוד העורף במהלך הימים האחרונים הם עדות לכך שהמטרה של יצירת המודעות בקרב הציבור מושגת בעקבות הפרסום הנוכחי".

בפיקוד העורף לא התחייבו להסיר את התשדיר, ומשכו אליהם תלונות נוספות של הגולשים. בעקבות התלונות החוזרות פיקוד העורף הוציא הודעה נוספת בפייסבוק, בה הם מציינים כי "כל התלונות וכל התגובות מתועדות ומועברות הלאה כחלק מהערכת מצב הנעשית מדי יום אודות התשדירים, ואין כל כוונה להתעלם מכל טענה או דעה".