הבורסה בת"א סגרה בירידות: מכתשים אגן איבדה 3.3%

מכתשים אגן ריכזה מחזור אדיר של כ-196 מיליון שקל ברקע ספקולציות, שלא אושרו, על קשיים בעסקת כמצ'יינה; כור השילה 5%

המסחר בבורסה באחד-העם התנהל היום (ג') עד לסיום בירידות שערים לאחר פתיחה יציבה, ברקע נעילה שלילית אמש בניו יורק ולמרות מגמה חיובית באירופה ובחוזים. נציין כי מחרתיים יפקעו אופציות המעו"ף לחודש מאי - עובדה שיכולה להסביר את לחץ המוכרים על מדד המעו"ף.

"מתחילת השנה נפתח פער שיא של כ-15%, בין ביצועי מדדי המניות בארץ לעומת מדדי ארה"ב - פער כמותו לא ידענו בעבר", מציין קובי פלר מנהל ההשקעות הראשי של כלל פיננסים. "השוק המקומי נפגע גם מתהליכים גלובליים וגם מגידול בהשקעות חו"ל שמבצעים הגופים המוסדיים, והיעדרותם מהמסחר בארץ מורגשת. למעשה, בשוק המקומי נותרו רק משקיעי יום. אין חדוות קניות", מסביר פלר את הסיבות לירידות השערים בימים האחרונים.

בשורה התחתונה ממליץ פלר ללקוחות הפרטיים לא לנקוט בפעולות קיצוניות: "כמו שלא המלצנו ללקוחות בתחילת השנה להגדיל את רכיב המניות, לא נמליץ כעת לצמצם אותו", הוא אומר. ביחס לגופים המוסדיים הוא דווקא סבור כי "למוסדיים נוצרו הזדמנויות השקעה, בעיקר בחברות שפרסמו דוחות טובים".

כאמור, אתמול פרסם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר את החלטת הריבית, במסגרתה הודיע כי מעלה את הריבית במשק ב-0.25% לרמה של 3.25%. הצעד המדובר נועד לקרר את האינפלציה ולהוריד את ציפיות האינפלציה במשק, כמו גם להילחם בבועת הנדל"ן המתהווה. בבנק המרכזי מציינים כי הסיבה לכך הינה שסביבת האינפלציה עדיין נמצאת מעל הגבול העליון של טווח היעד: "האינפלציה בהסתכלות על 12 חודשים אחורנית עומדת על 4%. הצפיות לאינפלציה ל-12 החודשים הקרובים כפי שהן נמדדות משוק ההון, ומממוצע תחזיות החזאים נותרו גם החודש מעט מעל הגבול העליון של היעד".

אלביט הדמיה תיקנה; מכתשים אגן נפלה

מכתשים אגן ריכזה מחזור ענק ורשמה ירידה חדה על רקע שמועות בנוגע לקשיים בעיסקת מכירת החברה לכמצ'יינה.

כלל פיננסים שבשליטת כלל ביטוח מקבוצת אי די בי , שרק לאחרונה נמחקה מהמסחר באחד-העם, סיכמה הבוקר את הרבעון הראשון עם תוצאות חלשות: הכנסות בית ההשקעות קטנו בכ-8% והסתכמו בכ-98.63 מיליון שקל, זאת לעומת הכנסות של כ-115.65 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2010. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של כ-7.7 מיליון שקל לעומת רווח של כ-19.86 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה סיימה בהפסד של כ-8 מיליון שקל, לעומת רווח של 20 מליון שקל ברבעון המקביל.

אפי פיתוח מסבה הרבה נחת לבעל השליטה לב לבייב בימים אלה; לאחר הפתיחה החגיגית של קניון AFIMALL במוסקבה, החברה, מקבוצת אפריקה ישראל , מדווחת על מעבר לרווח נקי של 16.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, לעומת הפסד של 8.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. לשורת הרווח תרמה עלייה של 23% בהכנסות החברה, שהסתכמו ב-22.7 מיליון דולר, אולם יש לציין כי התחזקות של 6.7% ברובל לעומת הדולר ברבעון הראשון תרמה לחברה 15.1 מיליון דולר.

אלביט מערכות ריכזה עניין על רקע הודעתה כי זכתה בחוזה בהיקף של 18.6 מיליון דולר להשבחת מטוסי תובלה מסוג C-130 עבור חיל האוויר של רומניה. במסגרת החוזה תותקנה במטוסים מערכות לוחמה אלקטרונית.

די מדיקל משכה תשומת לב על רקע חתימה על הסכם הפצה עבור סטי האינפוזיה האוניברסליים ספרינג, בפולין. ההסכם הינו לתקופה של שנה עם אפשרות לחידושו בסוף התקופה, וייכנס לתוקף עם ההזנה הראשונה של המפיץ.

בזן דיווחה אתמול תוצאותיה הפיננסיות לרבעון הראשון של שנת 2011, ומציגה רווח נקי של 6 מיליון דולר, זאת בהשוואה להפסד של 4 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2010. הרווח התזרימי (EBITDA) המאוחד המנוטרל של החברה הגיע ל-55 מיליון דולר, זאת לעומת רווח של 33 מיליון דולר ברבעון הראשון בשנה שעברה. הרווח התזרימי (EBITDA) במגזר הפטרוכימיה, הסתכם בכ-49 מיליון דולר בהשוואה ל-30 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מניית אלביט הדמיה המשיכה לרכז עניין ברקע צניחה אתמול בת"א ובניו יורק. כרגע לא ברור מה התחיל את כדור השלג הזה, אך ל"גלובס" נודע שסיבה אפשרית לדאגה הם חובות ענק של החברה הפרטית אירופה ישראל, באמצעותה מחזיק זיסר את מניות השליטה באלביט הדמיה, לבנק הפועלים. החברה הודיעה אתמול כי דירקטוריון החברה אישר תוכנית לרכישה עצמית (buy back) לכל סדרות האג"ח הנסחרות של החברה (א' - ו'), בהיקף של 150 מיליון שקל. זאת, לאחר ששלשום נפלו אגרות החוב של אלביט הדמיה במסחר בתל אביב בשיעור של עד כ-5%. בנוסף, חברת הבת פלאזה סנטרס תבצע רכישת עצמית של האג"ח שלה (סדרות א' ו-ב') בהיקף של 150 מיליון שקל.

מכה קשה לחברת כיל : השר להגנת הסביבה גלעד ארדן ושר התיירות סטס מיסז'ניקוב קבעו כי הפתרון להפסקת העלייה במפלס בריכה 5 שלחופה שוכנים בתי המלון באזור עין בוקק היא קציר מלח. השניים קבעו כי האחריות על מימון הליך זה חלה במלואה על מפעלי ים המלח של כיל.

חברת דלק רכב שבשליטת גיל אגמון פירסמה אתמול את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2011, אשר הצביעו על ירידה ברווח ובשולי הרווח על רקע התחזקות הין היפני ועלייה בעלות כלי הרכב שהובילה לקיטון בהיקף מכירות כלי הרכב של חברת מאזדה שמייבאת החברה. הרווח הנקי והכולל של החברה לרבעון הראשון של השנה נפל ב-29% והסתכם בכ-114 מיליון שקל לעומת רווח נקי וכולל של כ-161 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

דלק אנרגיה פרסמה את דוחותיה הפיננסיים לרבעון הראשון של שנת 2011, אותו היא מציינת כרבעון החזק ביותר של החברה מאז הקמתה. בשורה העליונה רשמה דלק אנרגיה הכנסות של כ-124 מיליון שקל, עלייה של כ-41% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, רשמה דלק אנרגיה זינוק חד של יותר מפי שלוש ברווח הרבעוני שהסתכם בכ-71.5 מיליון שקל, לעומת 17.1 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.

[לאתר המעו"ף][לפורטל הפיננסי][לאתר האג"ח]