רבעון חלש לכלל פיננסים: ההכנסות ירדו ב-8%; עברה להפסד

ברבעון המקביל הרוויחה החברה כ-20 מיליון שקל ■ הכנסות מגזר ניהול התיקים וקרנות הנאמנות של בית ההשקעות שנמחק לאחרונה מהבורסה עלו בכ-10%, והכנסות מגזר הנוסטרו ירדו בכ-28% ■ טל רז: "נמשיך להתמקד בליבת הפעילות העסקית ובביצוע מאמצי התייעלות"

כלל פיננסים שבשליטת כלל ביטוח מקבוצת אי די בי, שרק לאחרונה נמחקה מהמסחר באחד-העם, סיכמה הבוקר (ג') את הרבעון הראשון של 2011 עם תוצאות חלשות. הכנסות בית ההשקעות קטנו בכ-8% והסתכמו בכ-98.63 מיליון שקל, זאת לעומת הכנסות של כ-115.65 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2010.

בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של כ-7.7 מיליון שקל לעומת רווח של כ-19.86 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה סיימה בהפסד של כ-8 מיליון שקל, לעומת רווח של 20 מליון שקל ברבעון המקביל.

עיון מעמיק יותר בדוחות מגלה תמונה מעורבת: הכנסות מגזר ניהול התיקים וקרנות הנאמנות עלו בכ-10%, כאשר מנגד הכנסות מגזר שירותים פיננסים ירדו בכ-15%. הכנסות מגזר מוצרים פיננסים (תעודות סל) ירדו בכ-34%, והכנסות מגזר הנוסטרו ירדו בכ-28%.

טל רז, מנכ"ל החברה, ציין כי "המשך השיפור במגזר ניהול התיקים והקרנות, הגידול בהיקף הנכסים והירידה בסך ההוצאות השוטפות, קוזז במידה מכרעת מהמשך החולשה בהזדמנויות השוק שגרמו לירידה בפעילות הברוקראז' ובפעילות הנוסטרו, כמו גם ירידה בהכנסותיה של חברת הבת טיטניום הפועלת בארה"ב".

רז הוסיף כי "כלל פיננסים תמשיך להתמקד בליבת הפעילות העסקית ותמשיך בביצוע מאמצי התייעלות שוטפים. עוד הוסיף רז כי בהמשך לתוצאות הרבעון הראשון, אופי הנכסים קצרי הטווח מחד והיקף החוב הצמוד מאידך, גורמים לחברה להיות רגישה מאוד להשפעת האינפלציה על חוב החברה ולתנודות השוק".

עמית הררי, מנהל הכספים הראשי של החברה ציין כי "גם ברבעון זה המשכנו במיקוד מאמצי השיווק שלנו במוצרים בעלי תוחלת רווח חיובית בהם לחברה קיימים יתרונות יחסיים. במקביל, המשכנו במאמצי התייעלות שוטפים בכל מגזרי הפעילות. בנוסף הזרמת ההון הנוספת מחברת האם צפויה להקל על תזרים המזומנים החזוי של החברה לשנים הקרובות וכן להקטין את הוצאות המימון השוטפות בכ-4 מיליון שקל בשנה".