כלל פיננסים: "טבע לא תבצע רכישות נוספות בזמן הקרוב"

כלל פיננסים: "טבע תהיה עסוקה במיזוג ספלון ובבניית יסודות לשיתוף פעולה עם P&G" ■ בכלל פיננסים נשארים עם המלצת "תשואת יתר" ומעניקים לטבע מחיר יעד של 58 דולר למנייה

"טבע אינה צפויה לבצע רכישות נוספות בטווח הנראה לעין", נכתב בסקירה של בית ההשקעות כלל פיננסים ברוקראז', לאחר פגישה עם הנהלת החברה. "במקום זאת הנהלת טבע תהיה עסוקה במיזוג ספלון ובבניית יסודות לשיתוף פעולה עם P&G אשר יצריך משאבים ניהוליים".

לדברי האנליסטים יובל בן זאב ויונתן קרייזמן, "המוטיב לרכישת ספלון טמון בפייפליין. להערכתנו, התגובה החיובית של השוק לרכישה נבעה מהתפיסה כי הרכישה מקטינה את התלות בקופקסון", נכתב בסקירה. "מנגד, חשוב להדגיש כי הסטת המודל מפעילות גנרית טהורה, בתוספת הקופקסון, למודל בו פעילות אינובטיבית מהווה כרבע מההכנסות, מעלה בהדרגה את הסיכון העסקי ביחס למה שהורגלנו לראות בטבע".

בכלל פיננסים נשארים על המלצת "תשואת יתר" על מניית טבע, ומעניקים למנייה מחיר יעד של 58 דולר.

פוטנציאל של 500-700 מיליון דולר בשנה ללקווינימוד

לגברי בן זאב וקריימן, "רכישת ספלון לא הייתה הפתעה מוחלטת ועומדת בקנה אחד עם התוכנית האסטרטגית של טבע ל-2015 - מכירות מקור של 9 מיליארד דולר מפעילות אינובטיבית, בין היתר תוך הסתמכות על רכישת פעילויות חדשות".

בכל הקשור לשוק הטרשת הנפוצה, מתייחסת הנהלת טבע גם לתחרות מצידה של ביוג'ין ותרופת ה-BG12 שלה, לקופקסון של טבע והגרסה האוראלית שלה, הליקווינימוד. "יש להמתין לתוצאות המלאות כדי להעריך את שיעור הנושרים מהמחקר", טוענים בטבע. בסקירה מוערך כי על סמך מחקרים קודמים (שלב 2, Lancet) כי 20% מהחולים יפתחו אי סבילות ל-BG12.

"אנחנו נמצאים עדיין מוקדם בתוך תמונת התחרות הגילניה, BG-12, ותרופות חדשות נוספות ויש להמתין להתבהרות התמונה המורכבת בהמשך השנה כדי לאמוד טוב יותר את פונטציאל הלקווינימוד מול BG-12 ואחרים ואת שיעור המעבר בשטח לגילניה", נכתב בסקירה. "ההערכות שלנו ללקווינימוד עומדות כעת על פוטנציאל של 500-700 מיליון דולר בשנה".