כלל פיננסים מאמינים ב'תמר': "גם ירדן עשויה לרכוש גז"

בבית ההשקעות מותירים את המלצתם על ישראמקו תשואת יתר במחיר יעד של 47 אגורות ■ "הגז המצרי ימשיך לקרטע ובמקרה הטוב יספק מתחת לכמויות החוזיות בהסכמים הקיימים"

בכלל פיננסים מפרסמים היום (ה') תחזית שורית על פרויקט פיתוח 'תמר' ומותירים את המלצתם על ישראמקו תשואת יתר במחיר יעד של 47 אגורות. "פרויקט תמר מתקדם וצפוי לעמוד בלוח הזמנים", כך סבורים בכלל פיננסים.

בכלל פיננסים מעריכים כי צוואר הבקבוק של פיתוח הפרויקט עלול היה להיות אסדת ההפקה שתצטרף לזו הקיימת בים תטיס, "מסתבר כי אסדה זו מצויה בבנייה בטקסס", מציינים.

בנוגע לאספקת הגז המצרי, מעריך ירון זר מכלל פיננסים כי האספקה צפויה להמשיך לקרטע למרות שהיא כנראה תתחדש בימים הקרובים. "הגז המצרי צפוי להמשיך לקרטע ובמקרה הטוב יספק מתחת לכמויות החוזיות בהסכמים הקיימים", מעריך זר.

בהמשך לתחזית האופטימית לגבי קידוח תמר, מעריכים בכלל פיננסים כי תמר עשויה לייצא לירדן, "חוסר האמינות של הגז המצרי עשוי להביא את ירדן לרכוש גז מתמר בהיקף של לפחות BCM 1 בשנה", מעריכים. מצויין כי ירדן צורכת כ- BCM 3 בשנה, מזה חלק אפסי מייצור עצמי והיתרה ממצרים.

עוד מעריכים בבית ההשקעות כי קיים חשש מופרז מפיקוח מחיר, "מחיר הגז במודל שלנו לתמר ( 5.5 דולר ל- mmbtu ועליה שנתית של 1%) הינו שמרני. פיקוח מחיר באם יחול לא יהווה מגבלה אפקטיבית ביחס להנחה שלנו במודל. העסקאות האחרונות שערכה ים תטיס (מעל 8 דולר) אינן מייצגות כלפי תמר", מעריכים.