"העסקה בין חברת החשמל ל'תמר' תיחתם בקרוב"

ירון זר מכלל פיננסים: "גם השעיית משא-ומתן היא משא-ומתן; ברצונם של כל הצדדים לסיים במהירות את הדיונים ביניהם" ■ "תנאי העסקה המסתמנים טובים מהמודל השמרני שלנו"

ירון זר, אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים, מתייחס היום (ג') לחשיפת "גלובס" מאמש, לפיה קרובה העת לעסקת הגז הענקית בין חברת החשמל לשותפות קידוח "תמר". לדידו של זר, למרות הדיווח של חברת החשמל כי היא משעה את המו"מ על רכישת הגז, ההשעייה תהא קצרה והעסקה תיחתם בקרוב. נציין את קבוצת דלק ואת נובל אנרג'י.

זר משאיר את המלצתו למניית ישראמקו על "תשואת יתר" במחיר יעד של 47 אגורות ליה"ש, ומעלה מספר נקודות מעניינות בסוגיית המשא ומתן. ראשית, מסביר זר כי גם השעיית מו"מ היא מו"מ והוא מעריך כי ברצונם של כל הצדדים לסיים במהירות את ההתדיינויות. "המציאות היא שאי אפשר להפסיק את המו"מ ואף יש אינטרס למדינה לסיימו לפני קיום מו"מ עם הגז המצרי", כותב זר.

שנית, זר מעריך כי ההשעיה נובעת מרצון של משרד האוצר לשמר תדמית של "מגן הציבור" מפני תרחיש של עלייה במחיר החשמל. "סביר להניח כי בסופו של דבר הפחתה קלה במחיר הגז ביחס לסיכום הקיים תביא לחתימת ההסכם", מעריך זר.

זר מוסיף ומסביר כי תנאי העסקה מסתמנים כטובים ביחס למודל של כלל פיננסים: "לפי 'גלובס', 'תמר' וחברת החשמל הגיעו להסכמה על מחיר של 6 דולר ליחידת חום. נזכיר כי המודל שלנו מניח 5.5 דולר ליחידת חום, כך שגם באם תהיה הפחתת מחיר נוספת סביר כי המודל שלנו יתברר כשמרני".